Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Help, wie kan ons helpen met onze yucca, wij hebben een mooie grote yucca gekocht in het begin waarschijnlijk iets teveel water gegeven, en nu deze verschijnselen. Ik denk zelf dat het schimmel is maar wat kan ik hier aan doen en kan iemand mee kijken of dit het echt is. Hij is van boven nog vrij mooi maar andere plekken heel slecht van Geel naar zwart hangend blad.
Kan eventueel meer foto's sturen.
Willen nu de pot leegmaken vers aarde en korrels erin doen en de aangetaste bladeren weg knippen. Zou hij het dan nog redden?? Of kan ik nog meer doen zoals bladeren afnemen ect.
Oef, dat ziet er niet best uit…. Ik zou het volgende doen: de plant heel voorzichtig uit de pot halen en de aarde zoveel mogelijk verwijderen . Waarschijnlijk zijn de wortels aan het rotten. Rottende wortels eraf knippen. Dan in een binnenpot met gaten onderin oppotten met droge aarde. Die zet je in de sierpot op een laagje hydrokorrels. Al het aangetaste blad eraf knippen, eventueel een klein stukje laten zitten, dat droogt vanzelf in en kan je dan verwijderen. De eerste weken geen water geven. En op een lichte plek zetten. Eventueel bespuiten met een middel tegen meeldauw. Succes!
Wij zijn ook ooit verleid tot het kopen van een (dure) Yucca. Helaas kregen wij dezelfde verschijnselen, wit poederachtig spul op alle bladeren, geel blad, verdord. Wij houden doorgaans alle kamerplanten prima in leven maar die yucca.. nog nooit zoveel problemen met een plant gehad.