Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ga binnenkort de achtertuin aanpakken en ik wil graag weten of ik bepaalde struik(en) samen in een grote kuip kan zetten,of passen die qua grond wensen niet samen ?
Ik heb hier al heel wat jaren een Sering : Syringa meyeri 'Palibin' of een heel aanverwante soort sering in een pot staan,afgaand op de vorm van blad en de bloemtjes kleur.
Maar deze zou ik eigenlijk in een grote kuip (formaatje speciekuip) willen samen zetten met Calluna vulgaris.
Ik heb gelezen dat de beide soorten andere "eisen"stellen aan de grond waarin ze staan,maar is dat echt zo nauwkeurig,of zouden de 2 soorten samen in zo'n grote kuip kunnen ?
Hoor graag julie mening hierover.
Alvast bedankt.
Heide wil graag zure grond, sering heeft een lichte voorkeur voor kalkhoudende grond maar is verder tamelijk bodemvaag. Ik tuinier op zure zandgrond en daar doen seringen het prima.
Zure grond==> gebruik potgrond voor zuurminnende planten, rhododendronpotgrond.
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp hier dus uit dat als ik die rhododendron potgrond in 1 van die plantkuipen gooi,dat de beide soorten best samen kunnen worden geplant erin ?
Is het handig om dit evt te vermengen met hydro korrels om de boel een beetje luchtig te houden en om te zorgen dat alles niet zo snel verdroogd bij warmer weer,of is dat juist een afrader ?