Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb hier een acer bloodgood, die na twee jaar zijn vaste plek mag krijgen. Op het kaartje, destijds bij de kweker, stond 150 hoog en 100 cm breed. Echter, een acer bloodgood wordt naar mijn weten flink groot. Nu is hij geent, vrij laag bij de grond. Kan het zijn dat mijn bloodgood dan kleiner blijft, of worden ze meestal geent en doet dat niets af aan de uiteindelijke grootte?
Acer palmatum 'Bloodgood' wordt in de regel geënt op een zaailing van Acer palmatum. Voor de hoogte en groeisnelheid doet dat doorgaans weinig af. Hou bij 'Bloodgood' rekening met een hoogte die ligt tussen de 3 en 4 meter, en een breedte van 2 à 3 meter.
Die kaartjes kloppen doorgaans van geen kant want zo goed als alles wordt hoger als op die kaartjes staat. Als men de daadwerkelijke hoogte en breedte op die kaartjes zou zetten dan worden veel soorten niet verkocht simpelweg omdad het mensen afschrikt.
Overigens wordt groeisnelheid van planten ook bepaald door standplaats, grondsoort en verzorging.