menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lange tuinbak

Ga naar meest recente reactie

Marty White

Marty White

Iemand een idee wat ik hier kan planten. Liefst met veel bloemen en indien mogelijk zo lang mogelijk in het jaar. Bak knal in het zuiden. 3 meter x 1 meter. Vroeger stond er buxus en lavendel maar de buxusmot heeft me na meer dan 20 jaar toch verslagen.

Bloemen & Planten

zondag 31 maart 2024 - 11:43
minouke

Minouke

Moeilijk als je iemand zijn smaak niet kent maar misschien kan de plantengids je wel helpen https://www.tuinadvies.nl/plantengids?tags=&name=&search=&pic=0
zondag 31 maart 2024 - 13:08
deHaan

DeHaan

1-jarige bloeiende planten in de zomer en in de winter viooltjes.
zondag 31 maart 2024 - 13:58
Tuinprins

Tuinprins

Iets wat lang bloeit zijn veel eenjarigen. Bij droogte moet je wel water geven anders heb je kans dat de bloei stopt.

Bij tuingeraniums (echte geranium, NIET Pelargonium) heb je ook soorten die lang bloeien. Geranium 'Rozanne' bloeit lang maar moet, zo is mijn ervaring, in de zomer niet te droog staan.

Langbloeiers zijn in de regel niet wintergroen. Misschien dat dit een rol speelt aangezien er eerst buxus in stond.


Gegroet, de tuinprins
zondag 31 maart 2024 - 14:02
Marty White

Marty White

Bedankt, tuinprins en de anderen!
zondag 31 maart 2024 - 14:19
Lamium

Tekst aangepast

Lamium

Ik heb ook verschillende steenraketten (Erysimum linifolium 'Bowles Mauve') in potten met aardig was zon staan die het heel goed doen. Ze staan nu al behoorlijk in bloei, maar halen de late herfst met gemak. Ik had hem in één pot laten weven met een muurfijnstraal (Erigeron karvinskianus). Die gaat pas over een goede maand bloeien, maar gaat nog iets langer in de herfst door en houdt ook van zon. https://www.tuinadvies.nl/tuinvrienden/tuinfotos/1058387/lamium/0/mijn-tuinfotos/#!foto167507

Die laatste zaait zich wel enorm uit, maar is ook makkelijk weg te plukken waar je hem niet wil.

De steenraket is praktisch groenblijvend is mijn ervaring, de muurfijnstraal valt eind december - begin januari wel helemaal weg.
zondag 31 maart 2024 - 19:09
Marty White

Tekst aangepast

Marty White

Mooie foto, Lamium !
maandag 1 april 2024 - 10:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon