menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia

AnnPeeters

AnnPeeters

Hoi, nieuw hier op dit forum en al meteen een vraag:
We hebben al 10 jaar prachtige pluimhortensia's die ieder jaar zéér rijkelijk bloeien en groot worden. Ze krijgen amper meststoffen en doen het toch heel goed, dus ze staan duidelijk met hun goesting.
Behalve dit jaar. Zoals steeds gesnoeid begin maart, maar van de 15 planten zijn er welgeteld 2 die tot leven zijn gekomen en dan nog niet zo groot als anders.
Geen enkel knopje is erop gekomen. Wanneer ik wat schors weg krab dan zijn de planten nog groen.
Iemand zei dat het door de overvloedige regen komt van de afgelopen maanden,zou dat kunnen voor hortensia's die al zo oud en diep geworteld zijn?
En vooral: zijn ze binnenkort sowieso dood of geven we ze nog een kans zolang ze groen zijn?
Alvast hartelijk dank voor de info!
Vriendelijke groeten!
vrijdag 12 juli 2024 - 19:26
Tuinprins

Tuinprins

Ik betwijfel of het door de overvloedige regen komt van dit jaar want dan zouden de meeste pluimhortensia's er in de Lage Landen zo moeten bijstaan als bij jouw en dat is dus niet het geval. Op heel veel plaatsen volle bossen die nu in bloei staan. Tenzij het bij jouw extreem nat is waarbij de planten geregeld met de wortels vol in het water hebben gestaan.

Verder kan ik zo 1-2-3 niet iets bedenken waardoor jouw pluimhortensia's er zo belabberd bijstaan. Er zit nog leven in de planten dus afwachten wat ze gaan doen.


Gegroet, de tuinprins


zaterdag 13 juli 2024 - 06:22
AnnPeeters

AnnPeeters

Dat was ik dus ook aan het denken. Op een andere plek in de tuin staat een andere soort Hortensia die even groot en rijkelijk bloeit als anders....
Ik geef ze nog het voordeel van de twijfel
zaterdag 13 juli 2024 - 09:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).