menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hakuro Nishiki snoeien/ groei uit steel

Ga naar meest recente reactie

Ace-er

Ace-er

Hi allemaal

Deze Salix integra 'Hakuro Nishiki' is wel erg snel en veel gegroeid.

Er wordt aangegeven het beste in februari/maart te snoeien?

Gaat deze het volhouden? Is wel erg groot geworden. Kan ik nunal snoeien en wat moet ik doen met de takkel die uit de steel groeien?

Alvast bedankt!

Bloemen & Planten

zondag 18 augustus 2024 - 14:48
Ace-er

Ace-er

Extra foto

Bloemen & Planten

zondag 18 augustus 2024 - 14:49
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Een Salix hakuro nishiki op stam is een geënte boom : de variant wordt op een wilde en veel sterkere onderstam geënt. Ik vermoed dat de wilde stam uitschiet, zowel vanop de stam als vanop de wortels . Als je die uitschieters niet verwijdert krijg je een struik van de wilde soort. Ik vraag me ook af waarom ik de roze en lichtgroene hakuro bladeren niet meer zie ; is de kop ent doodgegaan ?
zondag 18 augustus 2024 - 15:45
Ace-er

Ace-er

Okay, dankjewel.

Ik heb de roze en lichtgroene bladeren ook niet gezien. Hebben hem 3 maanden geleden aangeschaft en geplant. Kan niet zeggen dat er iets dood is gegaan/plant het niet goed deed...

Kan ik nu die uitschieters al snoeien? En nig wachten met de top?
zondag 18 augustus 2024 - 17:56
Marianne v

Marianne v

De onderste moeten er zeker af want die gaan met alle water en voeding lopen.
Als je hem regelmatig water blijft geven kan hij het wel aan als er in de kruin wat ingekort wordt. Maar ik denk toch dat er met de soort iets niet klopt of dat een deel van de ent afgestorven is
zondag 18 augustus 2024 - 19:00
Marianne v

Marianne v

Net opgezocht : de blaadjes zijn vooral in de lente roze en verkleuren later naar roomwit. Ik zie toch wel wat witte vlekjes dus ms komt hij er toch
zondag 18 augustus 2024 - 19:03
Tuinprins

Tuinprins

Takken met effen groene bladeren allemaal verwijderen want die zijn van de onderstam. Ik zie slechts een paar takken die bont blad hebben. Na het wegsnoeien van de takken met effen groene bladeren blijft er van de kroon misschien niet zoveel meer over en kom je in de verleiding om een paar takken met effen groene bladeren te laten zitten. Dit is echter af te raden want de takken met effen groene bladeren groeien veel harder waardoor de takken met bonte bladeren in de verdrukking komen.

Gegroet, de tuinprins
maandag 19 augustus 2024 - 06:01
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

En wil je een leuke bol knip hem dan gerust. Ik doe dit wel drie keer per jaar. En in het voorjaar heb ik die zuigers( onderin) ook geknipt tot een bolletje. Die zijn wel iets groener. Zie foto. En volgend jaar knip ik bij die donkere takken de boel weg op een kort stukje na. Want hij mag iets ronder worden. Lange slierten eenderde deel laten staan. De rest mag eraf. Hoeft natuurlijk niet. Mijn buurman heeft ook de smaak te pakken met andere heestertjes.

Bloemen & Planten

maandag 19 augustus 2024 - 15:10
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Heb er meteen al een tak links weggesnoeid. Ziet al weer stukken beter. Ik maak soms van die stukken nieuwe stekken. Zo heb ik deze twee ook gekweekt. Heb daardoor niet een rechte stam.

Bloemen & Planten

maandag 19 augustus 2024 - 15:25
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

In de achtertuin staat er ook eentje. Leuk om het verschil te zien nadat de witte kleur te veel uitliep en dus half juni weer gesnoeid. En dan is hij straks weer meer roze. zo schilder ik mijn tuin.

Bloemen & Planten

maandag 19 augustus 2024 - 15:42
Marianne v

Marianne v

Mooie bolletjes
dinsdag 20 augustus 2024 - 14:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).