Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een Salix hakuro nishiki op stam is een geënte boom : de variant wordt op een wilde en veel sterkere onderstam geënt. Ik vermoed dat de wilde stam uitschiet, zowel vanop de stam als vanop de wortels . Als je die uitschieters niet verwijdert krijg je een struik van de wilde soort. Ik vraag me ook af waarom ik de roze en lichtgroene hakuro bladeren niet meer zie ; is de kop ent doodgegaan ?
Ik heb de roze en lichtgroene bladeren ook niet gezien. Hebben hem 3 maanden geleden aangeschaft en geplant. Kan niet zeggen dat er iets dood is gegaan/plant het niet goed deed...
Kan ik nu die uitschieters al snoeien? En nig wachten met de top?
De onderste moeten er zeker af want die gaan met alle water en voeding lopen.
Als je hem regelmatig water blijft geven kan hij het wel aan als er in de kruin wat ingekort wordt. Maar ik denk toch dat er met de soort iets niet klopt of dat een deel van de ent afgestorven is
Takken met effen groene bladeren allemaal verwijderen want die zijn van de onderstam. Ik zie slechts een paar takken die bont blad hebben. Na het wegsnoeien van de takken met effen groene bladeren blijft er van de kroon misschien niet zoveel meer over en kom je in de verleiding om een paar takken met effen groene bladeren te laten zitten. Dit is echter af te raden want de takken met effen groene bladeren groeien veel harder waardoor de takken met bonte bladeren in de verdrukking komen.
En wil je een leuke bol knip hem dan gerust. Ik doe dit wel drie keer per jaar. En in het voorjaar heb ik die zuigers( onderin) ook geknipt tot een bolletje. Die zijn wel iets groener. Zie foto. En volgend jaar knip ik bij die donkere takken de boel weg op een kort stukje na. Want hij mag iets ronder worden. Lange slierten eenderde deel laten staan. De rest mag eraf. Hoeft natuurlijk niet. Mijn buurman heeft ook de smaak te pakken met andere heestertjes.
Heb er meteen al een tak links weggesnoeid. Ziet al weer stukken beter. Ik maak soms van die stukken nieuwe stekken. Zo heb ik deze twee ook gekweekt. Heb daardoor niet een rechte stam.
In de achtertuin staat er ook eentje. Leuk om het verschil te zien nadat de witte kleur te veel uitliep en dus half juni weer gesnoeid. En dan is hij straks weer meer roze. zo schilder ik mijn tuin.