menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Binnenrozen bloeien niet

Ga naar meest recente reactie

SmithNM

SmithNM

Hi,

Mijn binnenrozen bloeien niet. Staan binnen voor het raam, krijgen elke 2 á 3 dagen water. Geen idee wat er aan de hand is, blaadjes en knoppen worden geel en sterven af.

Iemand een oplossing?

Bloemen & Planten

woensdag 28 augustus 2024 - 13:25
Peterplant

Peterplant

Zo te zien staat de plant direct geplant in een waterdichte pot. Geen enkele plant die het daarin langere tijd volhoudt.
woensdag 28 augustus 2024 - 15:00
SmithNM

Tekst aangepast

SmithNM

Dus terug in het bruine plasticje potje/bakje?
Sorry ik heb geen groene vingers, waarom zouden ze dan wel blijven groeien en bloeien?
Ben benieuwd en wil graag leren!
woensdag 28 augustus 2024 - 15:40
Peterplant

Peterplant

Planten in een waterdichte pot kunnen snel last krijgen van te veel water onderin de pot met grote kans op wegrotten van de wortels en/of afsterven van de wortels als gevolg van zuurstofgebrek. ( Wortels hebben ook zuurstof nodig) . Kamerplanten altijd overpotten in een potje met gaten in de bodem en dat potje zet je in een sierpot of op een schotel.
Mocht je een keer te veel water gegeven hebben, dan kun je het potje of de schotel leeggooien.
woensdag 28 augustus 2024 - 16:28
SmithNM

SmithNM

Oke, ik heb er ze in een binnenpotje gedaan. Ben heel erg benieuwd!
Dank iig voor de tip.
donderdag 29 augustus 2024 - 09:34
Peterplant

Peterplant

Resultaat is een beetje afhankelijk van hoe veel wortels al verrot waren.
Rozen binnen houden is sowieso al moeilijk. Vaak hebben ze het buiten beter naar hun zin.
donderdag 29 augustus 2024 - 13:20
leerling

Leerling

Geef ook veel minder vaak water. Krab wat grond weg en voel dan even. Als het daar nog vochtig aanvoelt (vergelijk met een uitgewrongen dweil), dan wacht je best nog even.

vrijdag 30 augustus 2024 - 00:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).