Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In afwachting van een definitieve aanleg van onze voortuin hebben we hier en daar Houttuynia cordata (HC) 'in de grond gestopt'.
Een jaartje later hebben we de voortuin definitief aangelegd als rozentuin met verschillende paadjes.
Ik wist wel dat HC een woekerplant is en heb daarom zorgvuldig alles omgewoeld bij de aanleg van de rozentuin.
Maar een paar jaar later is het echt niet meer te doen!
Ik heb net de volledige rozentuin weer HC-vrij gemaakt (toch wat boven de grond zichtbaar is).
Ik moet ze zoveel mogelijk uittrekken anders zullen de rozen binnen de kortste keren afsterven (vrees ik).
Ik ben het nu eigenlijk wel beu en zoek naar een afdoend middeltje om alle HC te verwijderen.
Ik heb al van iemand gehoord dat er misschien wel een sproeimiddel bestaat die de rozen spaart, maar al de rest doodt.
Ik vrees dat Adriënne gelijk heeft en in dit geval alleen de drastische middelen zullen helpen.
Zou het kunnen dat je destijds bij het aanleggen van je rozentuintje flink gefreesd hebt ?
Hierdoor heb je je HC dan wel een goeie duw in de rug gegeven naar de onsterfelijkheid door zijn wortels in vele kleine stukjes te snijden en te verspreiden.
Dus jij trekt wel uit maar er blijven er nog genoeg in de grond achter voor jaaaaaren wiedplezier
Vraag wel in het tuincenter naar een goed contactherbicide en ZEKER niet iets dat je moet uitgieten op de grond of ik vrees het ergste voor je rozen...
Succes ermee en de groetjes,