menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agapanthus

Ga naar meest recente reactie

Tortelduifjes

Tortelduifjes

ik heb 3 agapanthussen kunnen overwinteren, maar slechts 1 bloeit, heeft 3 bloemen !!?? de andere 2 geen enkele hoe het komt weet ik niet ??? De bladeren staan nochtans mooi................ kan ik toch ergens iets verkeerds gedaan hebben ???
zaterdag 4 augustus 2007 - 13:33
Tanja

Tanja

Dag Christa,

Ik heb hier al enkele jaren een blauwe en een witte staan.
Maar heb er nog nooit bloem op gekregen, zou ook wel eens willen weten wat het probleem is.

Groetjes,
Tanja
maandag 6 augustus 2007 - 15:22
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Soms bloeit een Agapanthus niet omdat er sprake is van een gezaaid exemplaar, een slecht bloeiende cultivar of een uitgeputte plant. In al die gevallen is het beste advies de plant weggooien.

Een goede cultivar geef je koemest in het voorjaar en ietsje later nog eens mest met een hoog kali-gehalte om de bloemvorming te stimuleren.
De plant heeft ook voor en na de bloei zon nodig om voor het jaar er na weer knoppen te kunnen maken en in de winter heeft de plant een koudeprikkel nodig (maar geen vorst!).
maandag 6 augustus 2007 - 16:53
Fons

Fons

De agapanthus tijdens de winterperiode zo fris en droog mogelijk wegzetten, tijdens de groeiperiode flink bemesten.
maandag 6 augustus 2007 - 20:00
Tortelduifjes

Tortelduifjes

in de winter stonden ze in de kelder. En oud is zeker die ene niet want ik kocht hem vorige zomer en toen had hij 2 bloemen. Die andere kreeg ik vorige zomer van iemand, hij had de zijne verscheurd, dus bloeide hij vorig jaar niet omdat hij pas verplant was maar jammer genoeg nu ook weer niet.
maandag 6 augustus 2007 - 21:46
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het is bij de aanschaf van een Agapanthus zinvol om een benaamde cultivar aan te schaffen en geen naamloze zaailing of Headbourne Hybrids, dat zijn geen cultivars. Oud wil niet zeggen dat je zelf de plant al lang hebt maar soms doet een kweker oude en slecht bloeiende planten van de hand.
Als je bij een betrouwbare kweker een benaamde cultivar koopt en de regels mbt verzorging in acht neemt, moet het goed gaan!
maandag 6 augustus 2007 - 22:10
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ja Willy, als die blauwe bloemen maar van één plant komen bloeien ze mooi.
Hoelang liet je het zaad bij de plant voor je ze afknipte ???
donderdag 9 augustus 2007 - 20:16
Tortelduifjes

Tortelduifjes

inderdaad niet echt het weer om veel buitenfoto's te maken. Zal wel zien wanneer het jou lukt. Maar ik probeer het zeker ook. Vind het altijd nog veel plezanter een mooie plant/bloem te hebben als ik zelf zaaide of stekjes nam.
donderdag 9 augustus 2007 - 22:03
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).