Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik kwam tot de vervelende ontdekking dat er in de aarde van AL mijn planten hele kleine beestjes zitten. Ik vermoed dat de aarde die ik gebruikt heb om te verpotten niet goed ontsmet is oid. Hoe dan ook, de beestjes zijn zo klein dat ik ze onmogelijk kan fotograferen. Het lijfje is als een staafje, wit tot bijna doorzichtig en ze lopen vrij snel rond over de aarde.
Het vervelende is, dat de planten erdoor sterven. Mijn adenium obesum babies redden het niet en mijn niet succulenten gaan zelfs nog veel sneller dood. Misschien vreten ze de wortels aan? Hoe dan ook, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en belangrijker nog, wat eraan te doen is?
Probeer de grond licht vochtig te maken met water en "PERFECTION" eraan toe te voegen. hou de teperatuur wel wat hoger tot deaarde terug droog is.
Fernand
Probeer de grond licht vochtig te maken met water en "PERFECTION" eraan toe te voegen. hou de teperatuur wel wat hoger tot deaarde terug droog is.
Fernand
Ik zal morgen eens bij het tuincentrum kijken of ik "PERFECTION" kan vinden en dan zal ik dat eens proberen!!
Hoi,
De diertjes die u beschrijft lijken inderdaad op springstaartjes, maar ik denk niet dat zijn de schuldige zijn, maar eerder een 'nevenverschijnsel'. Deze houden van vochtige grond met veel onverteerd materiaal, iets wat de meeste cactussen en vetplanten ronduit haten. Verpotten in een deftig substraat en droog houden zou ik zeggen.
Hoi,
De diertjes die u beschrijft lijken inderdaad op springstaartjes, maar ik denk niet dat zijn de schuldige zijn, maar eerder een 'nevenverschijnsel'. Deze houden van vochtige grond met veel onverteerd materiaal, iets wat de meeste cactussen en vetplanten ronduit haten. Verpotten in een deftig substraat en droog houden zou ik zeggen.
9 op 10 is dat juist, maar ik zou alle aarde verwijderen en NIKS verpotten, gewoon de planten in lege iets te kleine bloempotten "ophangen" en regelmatig de wortels blijven controleren. Die planten op die manier overwinteren kan geen kwaad daarvan sterven ze zeker niet, ik doe dat bvb met ALLE nieuw verworven planten (bvb tombolaplanten) en die worden pas van nieuw en aangepast grondmengsel voorzien wanner alles in orde schijnt.