Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
bij het controleren van een paar cactussen na een vakantie zag ik een paar wolluizen maar de besmetting was bijna niet zichtbaar
maar na het optillen van potten ben ik me rot geschrokken de besmetting is groot vooral aan de onderzijde en omtrek van de potten aan de buiten kant .heeft iemand hier meer mee te maken gehad
Ik had een vergelijkbare ervaring in mijn Stapelia-achtigen na de winterperiode. Alles schoonmaken, verpotten, spuiten met een contact-insecticide zijn volgens mij de te treffen maatregelen. Ik giet mijn hele collectie 1 keer per jaar (soms 2 keer per jaar) met Admire, een helaas niet meer verkrijgbaar systemisch middel.
Ik merk dat die wolluizen hun favoriete cactussen hebben. Ze kruipen liefst op bepaalde soorten en anderen die er juist naast staan hoeven ze niet. Ik denk dat ze het sap van bepaalde soorten lekkerder vinden. Kunst is mss om het sap voor hen niet lekker meer te maken. Ik heb als test een fles orval (met veel hop in) opengedaan en gemengd met water en aan die cactussen gegeven waar wolluis opzat. Eens zien wat er gebeurt... Volgend jaar kweek ik enkele planten tabak en zal daar ook sap van maken om te zien welk resultaat dit zal geven.