menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen zaden

Ga naar meest recente reactie

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo,
Als iemand zonnebloem zaadjes over heeft mag mij altijd sturen maakt niet uit welke soort groot of klein ik meot alleen de naam weten en ik trek mijn plan dan wel.

Alvast bedankt
donderdag 1 juli 2010 - 15:23
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Ja maar ik ben beng dat sommige soorten geen zaadjes zullen krijgen en ik ben al in veel tuincentra geweest en ze hebben die zaadjes niet
donderdag 1 juli 2010 - 18:01
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

volgendjaar is mijn uitdaging meer dan 50 zonnen bloemen in de tuin te hebben nu staan er ongeveer 30 Dus het word zaaien. vanaf er een bakje vrij komt andere soort
donderdag 1 juli 2010 - 18:03
Maxession

Maxession

Kan je ze nu nog zaaien dan?
vrijdag 2 juli 2010 - 11:15
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

jah ik wil mijn verzammeling uitbreiden ik wil zovel moogelijke soorten die ik dan ghoopelijk de zaadjes van kan nemen en als iemand er een paar wilt stuur ik ze op. Zoals andere mensen voor mij hebben gedaan
zondag 4 juli 2010 - 15:18
Vlinderr

Vlinderr

@Cedric
Het kan zijn dat het mij is ontgaan.... maar hoe was het resultaat van jouw tuinier/zonnebloem actie. Ik ben zo benieuwd.
Je hebt van verschillende forumleden zaadjes gekregen... laat eens wat van de resultaten zien.
zondag 29 augustus 2010 - 11:15
tally79

Tally79

Hallo
ik heb een aantal zonnebloem zaden waar ik wel een paar van wil afstaan
dus als je een van deze soorten nog niet hebt
ik heb
vanilla ice
solar power F1
double shine f1
sunrich lemon F1
full sun improved F1
ruby F1
choco sun

voor zaden nemen zul je wel niet veel aan die F1's hebben maar ach ik denk ik schrijf ze gewoon allemaal op

mvg tally
maandag 4 oktober 2010 - 08:48
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

sorry iedereen ik was het forum een paar maanden ontgaan
Ik kan jamemr geneog geen foto's meer laten zien. Maar misschein neem ik wel eens een foto van de geoogste zaadjes. Misschien kan ik iemand blij maken met wat zaadjes Heb zer wel neit zoveel meer om uit te delen. Mensen in de buurt hebben zaadjesg vergaat wat ze waren jaloers op die van me en men vbeste vriend heeft er ook wat gekregen
Dus stuur maar een mailtje de 1ste 3mensen stuur ik er misschien op (weet neit of ik mag van ouders) maar waarschijnlijk wel
Groetjes
dinsdag 23 november 2010 - 21:35
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

hallo TuinFairy,
Jaja er was ook niet zoveel te vertellen in die tijd dat ik er niet was
Alleen over die massas kroppen sla en boontjes en natuurlijk nog veel meer. Die ik lekekr heb gezaaid Was wel lekekr smullen
woensdag 24 november 2010 - 16:07
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo,
Ja maar ik had het redelijk druk elk vrij minuutje zat ik in onze moestuin de serre leeg te hallen. Was veel werk altijd over en het weer En ik ws het wat uit het oog verloren

groetjes
en laat die winter maar rap voorbei zijn
donderdag 25 november 2010 - 21:36
dendrodan

Dendrodan

Mijn zonnebloemen zijn deze dagen kaal aan het worden. ALs ik naar mijn compostvat ga sosm als je de achterdeur al open doe dn vliegt er een zwerm vogels weg. Pimpelmezen, koolmezen, staartmeesjes, groenlingen deze zitten de zaden lekker op te smullen met deze koude dagen.
Heb ze er speciaal voor geplant lekker vanachter in de tuin, het is wel ook een mooi zicht zo'n verdorde stengels, kleine insekten schuilen erin de lieveheerstbeestjes tussen de schubben van de bloemen laat het dit jaar gewoon staan en zal in het voorjaar wel alles opruimen zodra het paar warmere dagen zijn.
woensdag 1 december 2010 - 13:24
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

mijn zijn al lang om
Ze liggen op de composthoop wat te rotten maar dat duurd best lang waren ook dikke. Moesten ze nu nog staan vielen ze om van al die sneeuw hier bij ons
groetes
woensdag 1 december 2010 - 21:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).