menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mimosa pudica of kruidje roer mij niet

Ga naar meest recente reactie

ludo

Ludo

Ik ben nog op zoek naar zaad van de mimosa pudica of het kruidje roer mij niet .Is er iemand die hier nog zaad van teveel heeft ?
mvg ludo
woensdag 14 maart 2007 - 21:45
ines

Ines

Ja dat moet ik ergens nog liggen hebben...maar ik moet het opzoeken.
Stuur maar een mailtje met Uw adres, Uw Nickname en Uw ledennaam...ondertussen zoek ik het zaad
donderdag 15 maart 2007 - 21:44
ludo

Ludo

geen probleem Ines als je geen zaad meer hebt kan je ook geen opsturen ik zal wel verder zoeken misschien heeft er nog iemand anders wel zaad
mvg ludo
vrijdag 16 maart 2007 - 20:26
ines

Ines

Sorry, ik hoop dat er iemand anders kan helpen...
vrijdag 16 maart 2007 - 21:25
wayne

Tekst aangepast

Wayne

Bwa ik weet niet hoe ge zaad van de plant afhaalt of stekt ofzo ... ma er staan nu ongeveer zo'n 40 bloemknoppen op . En er zijn er al drie uitgebloeit.

Ik ben nog maar 4 maand bezig met vleesetende planten en toevallig ook een mimosa pudica. Als er iemand mij da uitlegt tot in detail hoe ik een mimosa moet stekken of zaad afhalen en bewaren dan wil ik da wel proberen ...

Dan snij ik er wa stekken af en breng die op in een goede warme serre (van mijn opa) of plant da zaad of zo .. your wish is my command.

by the way, die plant groeit als KOOL.

Kga toch net beginnen met stekken van mijn "Drosera Capensis" voor volgend jaar in het voorjaar, dus extra uitleg is welkom.
maandag 3 september 2007 - 18:02
ines

Ines

Om zaadjes te krijgen is bestuiving nodig. Wanneer iemand langs de plant loopt en zo voor een kleine luchtverplaatsing zorgt, dan is dat al voldoende om het stuifmeel in de lucht te brengen. Om extra veel zaadjes te krijgen kunnen bloemen van verschillende planten tegen elkaar gehouden worden. Dan is het mogelijk om tot ongeveer 20 peulen met elk 3 of 4 zaadjes aan een bloemknop te krijgen.
Wanneer de zaadjes in het voorjaar zijn gezaaid in zaai en stekgrond, dan is het mogelijk dat de planten aan het eind van de zomer gaan bloeien.

(uitleg:Wiki)
maandag 3 september 2007 - 20:08
wayne

Wayne

Dat had ik ook al gevonden maar ik heb maar 1 plant. Is het zinnig van er eens een zijtakje eraf te scheuren, baardje eraf te snijden wat "wortelpoeier" der aan en in vochtige , voedzame grond te steken ? Op 4 maand tijd is de plant 40 centimeter gegroeid. Wacht ik dan misschien beter tot volgend jaar. En moet ik an stekken met een zijtak ; of een van de drie hoofdtakken, een bloemstengel staat er niet op .... en ik wil mijn plant ook niet dood doen ...

En hoe zie ik waar het zaad van een mimosa zich bevindt ... ?
dinsdag 4 september 2007 - 14:07
ines

Ines

Spijtig hiermee kan ik U niet verder helpen deze plant heb ik nog nooit gestekt, misschien hebben anderen ervaring die ze willen delen...
woensdag 5 september 2007 - 16:45
wayne

Wayne

De zaadjes kan je in ieder geval al op deze site bestellen http://www.karnivores.com/genre-19.html
zaterdag 8 september 2007 - 15:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).