Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Nu al enkele weken vind ik 's morgens uitwerpselen in mijn tuin, die er zeker de avond voordien niet lagen. Niet elke morgen, maar toch vrij regelmatig. Uitwerpselen zoals van een hond. Daarnaast wordt er ook links en rechts onder planten (o.a. bij aardperen en asperges) gegraven - een aanzet voor een hol? zoeken naar wortels? -door datzelfde of ander dier.
Ik vermoed dat het een vos is; maar hoe kan ik hierover zekerheid krijgen en wat kan ik ertegen doen?
P.S. deze vraag hoort misschien niet helemaal thuis onder deze rubriek, ma
Beste tuinvrienden,
1. Terug thuis na enkele dagen verlof, bedank ik iedereen die de moeite heeft gedaan te reageren.
2. Bij een vlugge rondgang in mijn tuin deze avond (in het halfdonker) heb ik niets meer gevonden van vreemde poep.
3. Toen ik mijn berichtje plaatste, vond ik het niet nodig een foto te nemen, ik veronderstelde dat iedereen zich wel een hoopje van een hond kon voorstellen.
4. Ik dacht in de eerste plaats aan een vos (en ik had het misschien beter ook meteen vermeld) gezien er in onze buurt, ruim een dikke maand geleden, uit een hok met twee kippen, één was verdwenen en één was gedood met een diepe nekwonde (en iedereen hier denkt - zonder echt zeker te zijn - dat de dader een vos is geweest).
5. Er zitten inderdaad ook wel bijna dagelijks vreemde katten in onze tuin, maar hier blijven thans de hoopjes wel open en bloot liggen en dat is dus wel niet de gewoonte bij onze huiskatten.
6. Ook egels zijn niet vreemd aan mijn tuin, maar tenzij ik me vergis, zien hun uitwerpselen er wel heel anders uit.
7. Ik ga beslist me verder informeren op internet.
Nogmaals dank. Jules
Hij is echt wel goed ja. Het kan niet gek genoeg zijn in Holland eh
Ik heb snel even gezocht of wij Belgen ook zo spitsvondig zijn maar www.poepboek.be of www.keutels.be bestaan nog niet
Groetjes, Flurkie
ennuh dieuh shitsite.. dat werkt wel hé (dank zij ene Hollander )
Maar ja, 't is wel zo dat je aan de hand van het poepboek.nl dieren die je normaal niet ziet dank zij hun uitwerpselen kunt traceren.
zo weet ik dus dat er een egel in mijn moestuin "rondhuppelt" en dat er uilen zitten in de bomen naast mijn moestuin en ook dat er een of meerdere buizerds gebruik maken van mijn boompalen om de woelmuizen in toom te houden