Fijn zo'n welkom berichtjes!!
En bedankt voor de complimentjes, ik ben er toch nog wat onzeker over hoor, heb me nooit eerder beziggehouden met een tuin, enkel gras maaien
Ik heb rekening gehouden met de standplaats van de voortuin, nl het noorden, achteraan is meestal schaduw en daar staan dan ook echte schaduwplanten zoals de olijfwilg, in t midden en vooraan komt meer zon en daar staan halfschaduw-planten zoals ooievaarsbek, vergeetmijnietjes,..... Ach, eerst even zien hoe alles groeit, het meeste blijft redelijk laag, enkel de ranonkelstruik wordt groter en ik wil nog een sierboompje planten en kreeg al een goeie tip, de prunus lusitanica die perfect zou passen in de voortuin denk ik
Ik weet t, iedereen heeft weer een andere smaak, maar toch zijn tips altijd welkom, want in tuincentra zie je het resultaat toch niet altijd zo goed, iemands ervaringen zijn toch veel duidelijker om een beeld te krijgen van een aantal planten.
Hier dus; schaduw/halfschaduwplanten, liefst veel bloemen (verschillende tijdstippen, dus bloemen zo lang mogelijk, wil ook nog graag een winterjasmijn of iets dergelijks, om in de winter ook bloemetjes te hebben). Verder niet te hoog voor de voortuin, hier en daar wat hoger is wel leuk natuurlijk. En liefst overal rondom en onder bodembedekkers, zodat je niet zoveel aarde meer ziet
Ik zal nog wat fotootjes plaatsen hoor!