Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Te zien aan het zaad of de zaaddozen die er nog aanstaan is het voor mij een Hibiscus,
bestaat in verschillende kleuren Wit, Roze, blauw paars.
Gr Eddy,
Dit is een Hibiscus syriacus oftewel de tuinhibiscus. Een prachtige struik met grote roze, blauwe of
witte bloemen. Ik heb er zelf meerdere in de tuin staan, in verschillende kleuren. Hij begint pas laat
te bloeien, maar bloeit dan ook wel door tot aan de eerste vorst. Ik heb wel eens gelezen dat deze
struik beter niet gesnoeid kan worden, maar ik doe dat wel degelijk, omdat ik maar een kleine tuin
heb. De hibiscussen overleven het prima! Hier even een fotootje van wat je kan verwachten:
Het eerste jaar dat ik die had, of eigenlijk het tweede, dacht ik dat die kapot was, omdat alle andere struiken al blad kregen en die nog geen leven vertoonde.
Het is de struik die het laatst in blad komt, maar daarna heb je er dan ook zeer lang plezier van.
Elk jaar haal ik er ook een derde van de takken uit, omdat onze tuin veel te klein is voor een grote struik.