Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dag tuinliefhebbers
Ik heb in 2007 een cornus kousa chinensis aangekocht. Ik hem heb hem in zure grond geplant; onze grond is zandgrond. Ik zag er dit voorjaar enorm naar uit. De boom begon normaal uit te lopen maar plots stopte de groei. De bladeren krulden om en zijn duidelijk niet gezond. Zou een schimmel of andere ziekte de oorzaak kunnen zijn en vooral wat kan ik eraan doen? Op de foto's in bijlage kun je de schade vaststellen. Helaas zijn er zelfs nooit witte schutbladen aan gekomen. Ik vind dit doodjammer en hoop mijn boompje te kunnen redden. Heel graag tips of/en een adres wie mij kan helpen.
Brigitte uit Jabbeke [afbeelding verwijderd niet-https]
tuindame,waarschijnlijk is het de schimmel "Anthracnose"
Komt soms voor op de corus kousa de cornus Florida is er minder gevoelig voor.
Even navragen wat je best kan gebruiken om het te bestrijden.
En hoe lang staat deze corus al in je tuin.Bij mij bloeide hij maar eerst na het tweede jaar na aanplant.
Gr Eddy,
bijj ons staat er een cornus florida en een cornus chinensis, de laatste is kapot gegaan, was gewoon heel dor geworden, na de eerste winter
de cornus hebben we verleden jaar gekocht, die doet het heel goed, wanneer zouden die schutbladeren er eigenlijk moeten aankomen, want er gebeurt nog niks, nog altijd is alles even groen
Beste Lieve
Van de cornus chinensis en cornus florida moeten er nu al volop witte schutbladeren zijn, hij zou nu in volle bloei moeten staan. Is het wel een cornus chinensis? Misschien is het een cornus mas?
verleden jaar heb ik hem in het tuincentrum, in de serre gezien, hij bloeide in mei of juni, maar daar was het natuurlijk veel warmer, waarschijnlijk is hij nog te jong, we zullen nog wat moeten wachten