menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijfboom

Ga naar meest recente reactie

sylviabartels

Sylviabartels

Hallo
Ik heb een olijfboom waaruit aan de onderkant van de stam nieuwe scheuten komen, en heb deze in een potje gezet, ze groeien goed, maar worden dit nu ook nieuwe boompjes.
Graag hierover een mening.
Gr. Sylvia
maandag 4 mei 2009 - 14:17
JovanDreumel

JovanDreumel

Hebben ze worteltjes gekregen?
maandag 4 mei 2009 - 21:50
verbena46

Verbena46

hallo Sivia
Heb een "olijf" boekje gekocht poosje terug en er staat iets in over vermenigvuldiging van de o.boom.
Er zijn diverse mogelijkheden en een ervan is de plantjes te gebruiken die aan de basis v.d. stam groeien als ze een lengte hebben van 80-100 cm.
Als je ze er van aftrekt is het nodig(!) dat je er een stukje stam(hout) ook aanvast laat zitten.
Dan plant je ze in een (grote) pot , daarna gaan ze wortels maken.
Deze jonge plantjes wel in serre of een goede beschermde plaats geven.
Na 2 jr. kunnen ze buiten geplaatst worden in de volle grond.

grt Verbena

maandag 4 mei 2009 - 22:42
sylviabartels

Sylviabartels

Hallo Verbena
Bij 3 stuks zitten inderdaad een stukje stam, ook hebben wij al een paar wortels.
Ik heb ze in apart in een potje gezet een staan binnen op een lichte plaats en krijgen ook middagzon.
Bedankt voor het advies.
Met gr.Sylvia
dinsdag 12 mei 2009 - 18:03
verbena46

Verbena46

hoi Silvia

succes met de olijf plantjes!
heb je olijven kunnen plukken van de moeder plant?
wij hebben zelf geen olijf bomen maar kopen wel elk jaar in nov.pure olijf olie van vertrouwde personen die olijfbomen hebben en de olie verkopen

grt Verbena

woensdag 13 mei 2009 - 14:21
sylviabartels

Sylviabartels

Goede middag Verbena
Ik heb maar een olijfboom en de stam is in omtrek ong. 15 cm dus, maar hij heeft nog geen vrucht gedragen, bij mij tenminste, ik heb hem pas sinds januari, ook weet ik niet hoe oud ze dan moeten zijn, ik zal er wat meer over moeten lezen.
Volgens de Spaanse kweker waar ik hem kocht, moest ik wel de grote uitlopers meteen snoeien, en dat heb ik gedaan, hij groeit nu goed.
Ik wacht het maar met spanning af.
Groeten Sylvia
woensdag 13 mei 2009 - 17:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *