Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In het voorste gedeelte van mijn tuin staan een 4-tal magnoli's, Nu zie ik er aan de takken groene en rode dingen hangen, lijken wel een beetje op gekleurde dennenappels. Zijn dat zaaddozen misschien? Kun je daar iets mee??
Dat zijninderdaad de zaaddozen. Je zou die kunnen zaaien. Daarvoor moet je de zaden uit die vruchten halen, de rode schil verwijderen en vervolgens de witte kleverige stof die rond de zaden zit goed wegwassen.
Bedankt, dus ik neem aan dat die groene eerst nog rood moeten worden. Wanneer is de beste tijd voor die operatie? Ik heb eraan gevoeld en het is spijkerhard...moet dat eigenlijk eerst zacht / rijp worden???
Verder achteraan heb ik nog een hele rij met magnoliabomen staan maar die hebben helemaal geen zaaddozen. Kan dat???
die zaaddozen komen niet elk jaar
ik denk alleen in warme zomers want ik heb er dit jaar ook weer
zaaien
volgens mijn boek
in najaar plukken, drogen op lichte luchtige plaats tot het omhulsel eraf valt.
de vruchten twee dagen weken in warm water met afwasmiddel.
het vruchtvlees verwijderen en de zaden drogen.
ze twee maanden in de koelkast leggen in plastic zak met vermiculiet
begin voorjaar zaaien in stekgrond vermengt met klei afdekken met zaaigrond of vermiculiet en op een plaats zetten waar het ong 20 graden blijft
kiemtijd 5-7 weken
2-3 jaar beschut overwinteren
bloeit na 10-15 jaar