Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn moeder heeft een vijgenboom gekocht verleden jaar, maar hij trekt op niet veel meer. Er staan weinig bladeren aan. De bladeren worden geel.
Staan wel een aantal vijgen aan. Nu moet ik wel zeggen dat de meeste vijgen afvallen voor ze echt rijp zijn.
Kan ik deze boom nog mooi en compact krijgen. Helpt snoeien en hoe en wanneer doe je dat??
Ik denk dat je een grotere pot moet nemen
Meer water geven en ook wat voeding soms
Als je gaat snoeien heb je waarschijnlijk volgend jaar ook geen vruchten
Misschien ook beter 2 potten in elkaar zetten zoals je doet met kamerplanten maar dan potten met gaten in,de zon maakt in veel gevallen de pot te heet en dus ook de wortels
Je pot is idd te klein en best mulchen tegen verdamping. Vijgen bomen zuipen water. Tijdens de hittegolf van juni juli heb ik ze regelmatig een goede gulp water gegeven en gemulcht. Ik heb nu vele en reeds dikke vijgen.
U koopt 3 verschillende vijgen bij 3 verschillende leveranciers. U plaatst de vijgen op een rij en na één winter maakt u de analyse. Bij ons het resultaat =
1) Een plant volledig kapot gevroren, loop terug langs onder uit. Niet winter vast.
2) Een plant had ingevroren punten van de gesteltakken. De rest was nog goed, voor mij is dat acceptabel na de voorbije strenge winter,
3) Een plant was niet ingevroren. Geen enkele schade.
Alle 3 waren het (zogezegd) Ficus Carica Brown Turkey's.