Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bijna aan al m'n boompjes is er geknaagd deze winter. Zowel aan de fruitboompjes als aan de stammen van de sierboompjes.
Nu heb ik gehoord dat er een product zou bestaan om erop te smeren zodat de sapstroom weer hersteld zou worden.
Heeft er iemand ervaring mee, misschien al gebruikt.
Hoe heet dat product?
Een kennis van me vertelde me dat. Hij had in z'n stad de groendienst er de boompjes mee zien behandelen op het pleintje bij hem in de buurt en vroeg om uitleg. Is wel al een paar jaartjes geleden.
Dus het beste is alles laten zoals het is, er is toch niets meer aan te doen, en afwachten of de boompjes en struiken zich herstellen of afsterven.
Ik denk dat ik niet de enige ben die dat eens overkomt, ik denk dat dat in bossen toch meer moet voorkomen en vandaar dat ik vroeg of er iets tegen te doen was.
Wilde ook weten of m'n iets kon doen aan het duidelijk zichtbaar geknaag aan de stammetjes en dat is niet zo mooi om te zien. De schors zal zich waarschijnlijk niet meer herstellen of terug dicht groeien.
Alvast iedereen bedankt voor de info.