Hier in de buurt zitten genoeg van die rovers - verschillende fruittelers nodigen ze uit, maar ik denk dat ze genoeg ander grut te pakken krijgen, want mijn populatie breidt uit...
De katten vangen van alles, maar dat valt toch ook onder kleiner grut...
Die fritillaria's heb ik vorige winter al geplant in de buurt van een aantal gegeerde planten (alles met een vlezige wortel)... geen blad gezien, maar eind augustus leefde de bol nog wel, mss dit jaar wat meer leven? De bollen zijn toch niet opgegeten!
Dat kruisbladwolfsmelk heb ik hier al jaren in de hof, zaait zich enorm uit! Einde van de zomer hoor ik regelmatig de zaadkopjes hun zaad afschieten! Gelukkig zijn de zaailingen heel herkenbaar, dus blijft-ie alleen staan waar hij mag van mij. Ik veronderstel dat de vorige bewoner die al naar de tuin had gehaald... Misschien helpt het, en was mijn tuin anders helemaal ondertunneld, maar 't is zeker geen 100%.
Dit weekend heb ik gezien dat één van mijn nieuwe seringen geen wortels meer heeft... Ik denk dat ik ga moeten investeren in een paar km vogeldraad (heb al ergens gelezen dat kippengaas ze niet tegenhoudt!
Mijn tuin heeft achteraan een overkapte beek, en aan één zijde een moestuin, andere zijden een kersenboomgaard. Mijn tuin is dan ook de snelweg tussen de twee, voor de mollen én voor de woelratten...