menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is dit voor een struik

Ga naar meest recente reactie

espaki

Espaki

ik heb al jaren een struikje in de tuin staan wat begint met lichtgroene blaadjes die vervolgens geel worden en blijven. Nu zitten er voor het eerst ook nog witte bloemetjes in. Weet iemand wat dit voor struik is?

Alvast bedankt!

Struiken & Bomen

maandag 9 mei 2011 - 22:34
espaki
maandag 9 mei 2011 - 22:35
jdcoster

Jdcoster

Boerenjasmijn, maar de gele variëteit er van (Philadelphus Coronarius Aurea, denk ik.)
maandag 9 mei 2011 - 22:43
Matabish

Matabish

Mooi hé!
dinsdag 10 mei 2011 - 01:55
RVRV

RVRV

@ jdcoster :Boerenjasmijn, maar de gele variëteit er van (Philadelphus Coronarius Aurea, denk ik.)

Denk dat het zo is, heb deze ook staan in de tuin. En heb deze zo altijd aanzien.

Groet
RVRV
dinsdag 10 mei 2011 - 08:42
espaki

Espaki

Andere jaren dacht ik altijd: wat is dat voor een rare struik die wordt helemaal geel, en zette ik regelmatig de heggeschaar er in om het flink laag af te knippen. Ik dacht nl dat het ding dood ging omdat het zo geel werd

Nu was ik die struik helemaal vergeten omdat de andere struiken nogal wijd zijn uitgegroeid en het nu wat in de verdrukking is gekomen; en nu zie ik er bloemen inzitten... Weer wat geleerd: gele struiken hoeven niet altijd er zo uit te zien omdat ze dood gaan, die hébben gewoon gele bladeren!

Ik ga 'm in het najaar een ander plekje geven in de tuin (staat nu achteraf tussen de brem gepropt)! Dan kunnen we er volgend jaar eindelijk eens optimaal van genieten en zal ik 'm niet meer continu voor straf bij de grond afknippen hahaha.

Bedankt allemaal!
dinsdag 10 mei 2011 - 12:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 2? (beveiligingscontrole) *