Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
we hebben onlangs nieuwe buur,en deze zijn hobby is planten vernielen,deze week kom ik thuiis en er is een haag en niet,maar over de omheining over,heeft hij alles weggeknipt,zelfs vooraan op mijn koer,wanneer ik politie ga doen deze niks,zijn er nog mensen met deze problematiek,deze mafkees werpt ook dagelijks zijn sigarettepeuken tussen de struiken,er is tussen hen en ons maar een goede halve meter,en voorheen woonde er een agent,en helaas die heeft het altijd geweten dat deze haag er stond en kloeg nooit,maar deze neemt recht,of liever eigen daden in handen
Eis bij de politie dat ze een PV opstellen voor sluikstorten (sigarettenpeuken), vernieling van eigendom (de planten op jouw grond) en insluipen (hij komt op jouw grond zonder voorafgegeven toestemming). Je hebt dit recht en ik zou zeuren bij de politie tot zij dit helpen beschermen.
Maak ook zelf zo veel mogelijk foto's van de aangerichte schade als bewijsmateriaal. Indien mogelijk zou het zelfs heel interessant zijn om de buur te betrappen bij zijn daden en dit op video of foto vast te leggen.
een goede buur is meer waard dan een verre vriend.
De politie een pv laten opstellen is wel het laatste dat je doet, de buur zal daar niet door verhuizen en een goed contact met uw buren is veeleer beter dan steeds ruzie te moeten maken of elkaar het leven zuur te maken. en ik kan mij inbeelden dat je gaat zeggen er valt niet mee te praten. Maar praten is meestal de enige oplossing. Ik ga er steeds vanuit dat je in nood misschien wel eens beroep moet kunnen doen op je buur.
Eerst moet je, jezelf even vragen of die haag je buur misschien stoorde of ze misschien aan zijn kant niet verzorgt was en dat hij ze daarom kort heeft gezet.
En het sluikstorten dat moet hij niet doen maar ik ga er steeds vanuit dat je de twee partijen moet horen voor je daar een mening overkan geven.
vgr ellen
maar met deze heefty u het mis,door hem belande zelfs onze ander buurvrouwtje 96 in hospitaal door zijn pesterijen,eerst haar hond,dan de onze,dan reed hij over onze planten,haalde de palen uit de grond,allemaal foto's,niets deedt politie,in zijn vorige woonst maar daar huurde hij werdt hij uitgezet wegens pestezrijen,maar hier kocht hij
ja, dan heb ik het mis sorry daarvoor. maar uit uw vorig bericht maakte ik uit dat het enkel om de haag en sigaretten peukjes ging. Maar dat het zo erg was ja, dat is zeer erg. Hoe en waarom er zulke mensen zijn.
Of de politie iets kan of mag doen is dan nog de vraag misschien is het dan beter om naar het vredegerecht te stappen .
vriendelijke groet ellen
Zo'n buur kan een ware beproeving zijn. Mijn buur was ook zo. Toen zijn vrouw ervan door ging richte hij zijn frustraties op mij en mijn tuin. Peuken en bierdopjes in de tuin, muziek keihard tot midden in de nacht en alle dagen feesten met andere buren uit de straat e.d. Uiteindelijk heeft hij nu weer een nieuwe relatie en is de rust weergekeerd. Zo af en toe verdwaalt er nog een peuk in mijn tuin maar daar staat tegenover dat er geen muziek meer wordt gedraaid.
Ik heb in de drie jaar dat hij overlast heeft bezorgd een dagboek gevoerd waarin ik alles probeerde vast te leggen aangevuld met foto's. Als je dan ooit besluit naar een advocaat of naar de politie te stappen sta je wel veel sterker. Wat ook zou kunnen helpen is hem aanspreken. Maar dat laatste kan ook averechts werken. Eea afhankelijk van het feit hoeveel indruk je op hem kunt maken.
O... en mijn buur is het eigenlijk schuld dat ik nu een aardig aangelegd achtertuintje heb want het weitje dat ik eerst achterom had met veel verwilderd gras vond hij maar niks en dat was er de oorzaak van dat zijn pitbull 43 teken had...
Om die reden ben ik maar wat gaan pionieren met een siertuin.
Wat overigens zeer goed gelukt is, mijn complimenten. Ziet er in al zijn eenvoud heel mooi uit.
Een goeie buur is idd goud waard. Wij hebben in ons vorig huis ook heel vervelende buren gehad. Tegenover jullie deden ze nog niks. Uiteindeljik waren we het zo beu dat we de boel verkocht hebben en ergens anders zijn gaan wonen. Waar we nu gelukkig hele vriendelijke buren hebben.
Hopelijk komt er snel een oplossing uit de bus. Ik begrijp trouwens niet waarom de politie er zo laks mee omspringt. Hebben jullie geen wijkagent die kan bemiddelen?
alle mensen hartelijk dank,ik zoek ook iets te huren,maar wel met wat grond voor onze ezel en pony en de kippen,we hebben nu stuk grond aan overkant,mvg
we waren vroeger veel beter af met de rijkswacht,nu de politiezones zijn laks en het interesseerd hen niet
begin maar met een verzekering te nemen voor rechtshulp, want dit loopt nooit goed af zo te horen.
maar dit zijn zaken voor de vrederechter.
er zal ook wel een gemeentedienst zijn waar je inlichtingen kan winnen en iedere gemeente heeft een juridische dienst , die vind je bij de ocmw's maar die zijn voor iedereen
gisteren moest ik de 101 opbellen,een tip die agent me gaf,ik deedt dit,er kwamen 2 vrouwelijke agentes,en voor we iets konden uitleggen,kregen wij onbeschofte antwoorden,en toen ik opmerkte van deze haag op onze grond,zei die ene nog dommer,ik zou het ook doen
Het is vaak noodzakelijk om de politie uit te leggen dat het aan de vrederechter is om ene uitspraak te doen,en dat zij zich moeten beperken tot hun eigen job: een vaststelling don en proces verbaal opmaken.