menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Forsythia verplaatsen

Ga naar meest recente reactie

Panda

Panda

Hallo,

Onze tuin moet enkele meters verkleind worden.
We hebben de haag uitgedaan en gaan nu een paar meters naar binnen een schutting zetten. Op het stuk dat dan wegvalt staan enkele forsythia's, welke we graag hadden verplant. Ik heb gelezen dat het beste moment is nadat ze hun bladeren verloren hebben. Hoe lang duurt dit nog? En moeten zij dan ook worden gesnoeid of is dat niet nodig?

Stel dat we niet kunnen wachten tot de bladeren zijn gevallen, kunnen we dit nu ook verzetten, eventueel in combinatie met snoeien.
Als we nu snoeien, zullen er dan nog nieuwe scheuten gevormd worden die volgend jaar zullen bloeien? Of is dat pas het jaar erna?

Er staat ook een vlinderstruik. Hoe pakken we dit het beste aan?
vrijdag 12 oktober 2012 - 12:20
Panda

Panda

Er staat ook nog een hortensia.
Deze zou best in het voorjaar verplaatst worden, maar het is nu of weggooien.
Vermits dat laatste die minst leuke optie is, wil ik het toch nu proberen.
Heeft iemand tips hoe dit best aan te pakken is?
vrijdag 12 oktober 2012 - 12:43
minouke

Minouke

ik heb ook gans de tuin moeten verhuizen in oktober/november tot zelfs in december heb ik planten verplant.
't Was ook kiezen, laten staan of meenemen en riskeren, laten staan was ik ze ook allemaal kwijt zodus...
en alles is gelukt behalve de Ceratostigma, die is dood gegaan.
Daar zaten ook hortensia, Forsythia en vlinderstruiken tussen.
De hortensia en vlinderstruik waren zelfs al erg groot geworden.

Moesten ze veel te groot zijn kan je ze wat inkorten, de bloei zal dan een jaar overslaan.
Goed water geven na het planten zelfs bij regenweer, dit om de aarde goed rond de wortels te brengen.
Niet in het plantgat water gieten maar wel nà het planten.
vrijdag 12 oktober 2012 - 13:30
Plantadvies

Plantadvies

In oktober laat veel beplanting zijn bladeren vallen. Struiken en bomen hebben dan geen energie meer nodig om hun blad goed te houden. Ook in oktober is het voor planten een prima tijd om verplant te worden. Knip de planten af en verhuis de wortels.

Plantadvies
vrijdag 12 oktober 2012 - 14:50
danielvoshovenier

Danielvoshovenier

verplanten kan in november prima gebruern hoor, de struiken gaan nu in rust en vragen weinig water meer, geef ze voor de zekerheid wat water.
dinsdag 30 oktober 2012 - 15:13
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).