Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Goeie middag,
ik heb even een kort vraagje omtrent onze olijfboom...
Die staat in een pot, en we hebben deze binnenshuis overwinterd deze winter.
Nu zijn er effectief zowat alle blaadjes afgevallen, waardoor hij gewoon volledig lelijk kaal is...
En sinds een 3-tal weken heeft hij nu zo lelijke uitlopers naar de kant van het venster...
Hoe red ik de boom nu nog?
Ik vermoed dat hij (nu het niet meer vriest) terug naar buiten mag, maar hij komt hij nu weer mooi en vol?
Moet ik die heel erg insnoeien? Of zullen er vanzelf opnieuw blaadjes terugkomen?
Het hout lijkt me een beetje "dood" er uit zien, dus ik vrees dat hij misschien wel naar de vaantjes is?
Help
Ik probeer het op de volgende manier duidelijk te maken:
Stelt u zich voor dat u een olijfboom bent en bent gemaakt om buiten te staan in de volle grond in een Mediterane streek. U krijgt zonlichtlicht van boven, links, rechts en van voor een van achter en daardoor groeit u goed. Als de dagen korter zijn in de winter, krijgt u 6 uur per dag minder zonlicht, maar dat is niet erg want het wordt toch kouder, soms maar 5
Een serre bouwen dus zodat hij voortaan kouder maar toch vorstvrij en in het volle beschikbare licht kan overwinteren.
De olijfboom zal het u trouwens ook zelf zeggen als u goed bezig bent hoor.