Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een prachtige en interessante boom in de tuin staan die volgens mij erg lijkt op de prunus mume Beni-Chidori. Hij is alleen wat uit zijn voegen aan het groeien en ik wil hem graag zo lang mogelijk houden maar hij mag niet te groot worden want daar is die ruimte in mijn tuin te klein voor. Heeft iemand ervaring met het snoeien hiervan? Ik hoor graag hoe en wanneer... En wat kan ik doen om hem een "opfrisser te geven. Hij schiet nl graag met lange rechte takken uit naar boven terwijl hij juist zo'n schattig paddestoel uiterlijk had, met leuke grillige krullende takken.
De boom begint al vroeg ih voorjaar met een prachtige roze bloei, dan krijgt hij veel lichtgroen blad die tijdens de seizoen verandert van kleur, blijft echt mooi tot id late herfst.
Oeps, na even verder zoeken denk ik toch dat hij meer lijkt op een prunus kursar. Anyway, vraagstelling blijft uiteraard gelijk...
k had de Prunus incisa Kojou-na-nai depressa. Ik denk dat het zo wat een gelijkaardige boom is. Na de bloei snoeide ik hem terug in bolworm en dan ziet hij er enkele weken niet heel fraai uit maar daarna krijgt hij weer allemaal frisse blaadjes. Ik heb hem spijtig genoeg deze winter moeten uitdoen voor het aanleggen van een regenput. Ik heb er nog altijd hartzeer van.
Dank voor het antwoord, ik ga die boom even opzoeken. Ik heb na mijn vraag nog zitten zoeken en vond ook og de amerikaanse kornoelje die er ook erg op leek. Ik kan me voorstellen dat dat pin heeft gedaan het is echt een hele mooie boom.