Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Acer griseum loopt inderdaad nog niet uit. Ik vermoed dat dat nog een week of twee zal duren. Bij planten die pas verplant zijn, kan het soms gebeuren dat die ietsje later uitlopen.
De meeste net aangeplante bomen lopen inderdaad later uit dan bestaande bomen, kan zelfs zeker drie weken later zijn. Als ze half juni nog niet op gang zijn is er een probleem.
Dat het blad rood uitloopt betekent niet dat het blad rood blijft in de zomer. Je mag er zeker van zijn dat die boom over een week of twee gewoon groen blad zal hebben.
Vraagje. Ik heb een mooie acer griseum van ik schat ongeveer acht jaar oud (3 meter hoog) in mijn kleine, ommuurde tuin staan. Helaas staat hij te dicht bij een muur. Kan ik deze boom denken jullie nog verplanten naar een naburig stuk tuin waar ik hem de plaats kan geven die hij verdient? Zo ja, wanneer doe ik dat het best en hoe ga ik het best te werk?