menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitboom planten

tvanover

Tvanover

Hallo,

We hebben een grote diepe tuin, en achteraan zouden we een (of 2) fruitbomen willen planten. Ik zou graag een boom zien van enige omvang (laat ons zeggen die max. 4m hoog wordt).

Nu hebben we gehoord dat de meeste fruitbomen per 2 moeten gepland worden, om optimale bestuiving te hebben. Of toch dat er 2 gelijke relatief dicht in de buurt moeten staan. Klopt dit of niet? Ik zou graag 2 verschillende fruitsoorten hebben.

Zijn er soorten die minder gevoelig zijn hiervoor? Bij de buren zijn er niet meteen andere fruitbomen aanwezig (wel een notelaar en een tamme kastanje).

Alle tips zijn welkom. We hebben al een laagstam appelboompje (granny smith) aan de voorkant van ons huis, afstand tot de plaats waar we de nieuwe boompjes willen planten is een meter of 40.

alvast bedankt voor jullie inzichten,

gr,
Tom
dinsdag 3 november 2015 - 16:27
sophora

Sophora

Zoek maar even . Er zijn zelfbestuivende rassen van zowel appels en peren en pruimen.
De bestuiver , hier je appelboompje mag tot 100 m van de te bestuiven boom staan.en.
Bomen met kruisbesestuiving dragen wel meer vrucht
dinsdag 3 november 2015 - 18:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).