Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb op mijn terras een groenblijvend boompje staan in een grote pot. (Zie foto) Ik heb hem geerfd van de vorige eigenaars van mijn huis en weet niet welke soort het is. Ik heb er dus ook een beetje het raden naar hoe ik hem moet verzorgen en volgens mij doe ik het niet zo goed. Jaar na jaar verdorren in de lente een deel van zijn takjes. Geef ik hem te veel water? Te weinig? Zijn compagnon is het eerste jaar volledig bruin geworden en gestorven. Ik zou hem graag van ditzelfde lot behoeden. Wie kan mij helpen?
De naam weet ik (nog) niet, maar ik zie een krabpaal ed. katten sproeien graag tegen zulk soort boompjes en struiken, zou dat een optie kunnen zijn?
Ineke
Hey,
Bedankt voor je antwoord en goed gezien! Nee, mijn katertjes zijn gecastreerd en ik heb ze nog nooit op sproeien betrapt. De geur zou het ook verraden. Ik ben dus zeker dat dat het probleem niet is. Hopelijk kan iemand mij vertellen welke struik dit is.