Matt37
Beste Tuinliefhebbers,
Binnenkort heb ik mijn eigen plekje onder de zon.
Ik ben altijd een grote fan van treurwilgen en had er graag één in mijn toekomstige tuin willen planten. Het een en ander heb ik al opgezocht m.b.t. grond, wanneer planten, hoe planten, ... volgens mij zit dit wel goed (vrij vochtige grond, ga hem planten zodanig dat ie niet te kort bij de buren staat wanneer hij groter is om geen takken te moeten snoeien, ga er ook op letten om hem niet te diep in planten, juiste verluchting en steun voorzien, ...).
Nu is echter nog mijn probleem waar ik op moet letten bij de aanschaf van de jonge boom. In een ideale wereld zou de boom op termijn een brede eyecatcher zijn in de tuin, eentje die laag vertakt waar je in zou kunnen klimmen. Nu stel ik vast dat de meeste kwekers eerder hun bomen voorzien voor in de hoogte te vertakken, wat ik net niet wil.
De boom mag wel hoog worden, komt achteraan in de tuin, maar breedte > hoogte.
De reden waarom ik dit als eerst wil aanplanten is vrij éénvoudig, bomen groeien niet zo snel en een grote treurwilg vind ik fantastisch.
Alle bijkomend advies / informatie is uiteraard welkom, eventueel aan te raden winkels / kwekers ook (regio heist o/d berg, wil er wel wat voor rondrijden).
Alvast bedankt,
Matthias