menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Boom met witte en rode bloesem

Ga naar meest recente reactie

PeterC

PeterC

Mijn vrouw en dochter kwamen op een wandeling hier in de omgeving een boom tegen met zowel rode als witte bloesem. Ergens in het Leuvense heeft mijn dochter ook zo een boom gevonden. Zie foto.

Dat lijkt mij vreemd. Maar ze zijn overtuigd dat het 1 boom is, niet 2 in elkaar gegroeide bomen.

Ik kan niet direct iets vinden over 1 boom met 2 verschillende soorten bloesem. Dus vroeg ik me af of het misschien over een boom kan gaan, wellicht een prunus, met 2 verschillende enten.

Struiken & Bomen

woensdag 13 april 2022 - 19:35
Peterplant

Peterplant

Deze rose boom is ooit geplant als Japanse sierkers. Deze wordt geënt op een onderstam , ook een kers, die bloeit met witte bloemen. Ooit is de onderstam uit gaan lopen en de eigenaar heeft dat niet in de gaten gehad met dit als resultaat.
woensdag 13 april 2022 - 21:28
PeterC

PeterC

Ja, dat zou het kunnen zijn, maar met wel met een fraai resultaat.
woensdag 13 april 2022 - 23:22
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Prachtig resultaat dus.
woensdag 13 april 2022 - 23:43
WiPe

WiPe

Een geënte boom waarvan de onderstam doorschiet. Als je die laat doen, overgroeit de onderstam op den duur de ent helemaal en hou je een wit bloeiende boom over.
donderdag 14 april 2022 - 01:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 3? (beveiligingscontrole) *