menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wisteria op stam

Ga naar meest recente reactie

PeterC

PeterC

Mijn vrouw zou graag een blauwe regen in de tuin hebben.
In de tuin van ons vorige huis hadden we een blauwe regen en op een geschikte plaats.
Maar in onze tuin nu vind ik geen geschikte plaats om een blauwe regen ergens tegenaan te laten groeien en is een blauwe regen op stam de enige optie.
Is dat doenbaar? Ik verwacht dat ik er veel onderhoud aan zal hebben gezien de groeikracht van een Wisteria.

Struiken & Bomen

zaterdag 8 april 2023 - 12:18
minouke

Minouke

Of Wisteria frutescens 'Amethyst Falls', die wordt minder hoog 4 à 5m.
https://www.tuinadvies.be/plantengids/3324/wisteria-frutescens-amethyst-falls
zaterdag 8 april 2023 - 12:55
Patrikc

Patrikc

Dat zal wel lukken, je zal de snoeischaar nooit ver weg moeten leggen.
Deze Wisteria zag ik in januari in de Kew-gardens, die kruipt over een klein palenveldje. In bloei is het ongetwijfeld spectaculair.

Struiken & Bomen

zaterdag 8 april 2023 - 12:55
Lamium

Tekst aangepast

Lamium

Buren van ons hebben een wisteria in een grote kuip staan en daar zelf een soort stalen cirkel op een flinke paal boven gemaakt. Na wat groeien is dat een hele mooie natuurlijke 'parasol' geworden waar de plant het heel mooi aan doet. Een losstaande wisteria kán dus zeker wel succesvol zijn.
zaterdag 8 april 2023 - 12:58
PeterC

PeterC

OK, lijkt dus best wel goed te doen. 4 - 5m hoog zou mooi zijn. Nu nog een goede plek zoeken in de tuin. Ik denk dat de Wisteria graag veel zon heeft.
zaterdag 8 april 2023 - 19:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 1? (beveiligingscontrole) *