menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meerstammige boom met weinig zon

Ga naar meest recente reactie

Breco

Breco

Hallo!

Wij zijn bezig met de inrichting van onze tuin (nieuwbouw) en willen graag een meerstammige boom in de voortuin.
Omdat er zoveel soorten zijn is het voor mij een kwestie van “door de bomen het bos niet meer zien” en zou ik graag beroep doen op andermans ervaring & mening.

De plek waar de boom moet komen heeft pas vanaf de late namiddag (vanaf 16u) zon en de boom mag zeker niet hoger dan 6m (voorschriften gemeente) en breder dan 4-5m (ivm de buren) worden…

Graag jullie reacties hierop zodat we een beter beeld krijgen van wat er allemaal mogelijk is!

Thnx!
zaterdag 9 maart 2024 - 07:31
LT

LT

Tussen de Japanse esdoorns (acers) zit keuze genoeg.
zaterdag 9 maart 2024 - 10:03
Breco

Breco

Bedankt voor je reactie! Helaas zie ik dat deze zeer windgevoelig zijn, en we wonen spijtig genoeg in een gebied waar er heel veel wind is
zaterdag 9 maart 2024 - 13:00
Tuinprins

Tuinprins

Het beste kiezen voor een struik die je meerstammig kunt laten uitgroeien. Dit vergt aanvankelijk wat snoeiwerk maar dat is voor een leek nog wel te doen. Bij het uitkiezen van een struik kiezen voor een exemplaar met 3 of 5 hoofdtakken. De rest wegsnoeien. Goed verkrijgbaar zijn diverse vormen van de krentenstruik/boom (Amelanchier). Andere optie is Cornus mas.

Overigens worden meerstammige bomen de laatste tijd zoveel toegepast dat het bijna saai wordt ...

Gegroet, de tuinprins
zondag 10 maart 2024 - 08:46
Breco

Breco

Bedankt voor je reactie!
Ik neem het mee!
maandag 11 maart 2024 - 07:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon