Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Is het een Calycanthus of een Chimonanthus? Beide heesters worden wel meloenboompje genoemd.
Heb je hem gekocht of zelf gestekt of gezaaid?
In wat voor potgrond staat hij en op welke plek? Zon, schaduw?
Geef je ook mest in het water of juist niet?
Auw.
Ik dwaal. Het is een Halesia, sneeuwklokjesboom, waar de vraag over gaat en wat op de foto staat.
Ik heb vorige week mest gegeven en regelmatig water maar niet te nat. Verder staat ie onder de overkapping van de scuur en krijgt het een beetje avondzon als die onder gaat.
Waarom plant je hem niet gewoon in de vollegrond? Een dergelijke heester is niet bedoeld om in een potje te houden en onder een overkapping met alleen een beetje avondzon lijkt het me ook veel te donker.
Ik vind ze nog te klein om al in volle grond te zetten. Ben bang dat ze het dan niet redden door hun kleine formaat waardoor ze wellicht over het hoofd gezien worden.
Er komen ook reeen de tuin in en er zit een hazeleger. en natuurlijk de slakken!
Als hij in dit potje op deze plaats niet groeit schiet je er ook niet mee op. Je kunt toch gewoon wat gaas eromheen zetten tegen de dieren. En slakken eten niet snel heesters helemaal op.
Advies opgevolgd. Alles naar de zon. Na de extreme hitte (waar ik ze beschermde ) kunnen ze dan nu rustig verder gaan.
Najaar gaan de bijenbomen de grond in.