menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ligusterhaag

Ga naar meest recente reactie

christinet19

Christinet19

Een deel van mijn ligusterhaag is bruin/geel geworden. Ik heb het afgelopen november geplant. Is het een ziekte? En kan ik hier iets aan doen?
vrijdag 18 oktober 2024 - 10:20
christinet19
vrijdag 18 oktober 2024 - 10:22
christinet19
vrijdag 18 oktober 2024 - 10:22
Wannus

Wannus

Liguster is een zeer sterke haag die je vroeger overal zag . Ben er tussen geboren in het ouderlijk huis halverwege de jaren 50 ,
en geloof het of niet maar ze overleeft nog steeds , alhoewel ik er niet meer woon . Ik heb ze toen veel geschoren toen ik nog naar school liep . Een sterke groeier die wel twee of drie keer kon gesnoeid worden in één jaar . Als je ze veel snoeit blijft de bloei wel achterwege ! Wat me nu opvalt is dat de Ligusterhaag herleeft , je ziet ze hier en daar weer opduiken op wijken enz....
Om op deze vraag te antwoorden kan het wel een ziekte zijn . Aangezien het een snelle groeier is zou ik ze kort insnoeien tot alle zieke bladeren verwijderd zijn , of zelfs helemaal kort tot bijna tegen de grond snoeien . Succes
vrijdag 18 oktober 2024 - 18:09
christinet19

Tekst aangepast

Christinet19

Bedankt voor het advies. Ik ga aan de slag. Inderdaad, vroeger zag je de ligusterheggen zoveel meer. En de vogels waren er blij mee! Ik hoop dat ik met de haag weer (onder andere) mussen naar onze wijk kan krijgen
vrijdag 18 oktober 2024 - 18:25
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij geen ziekte. Dat paarsige blad zie ik vaker bij Liguster. Zie ik vooral bij hagen die op matige grond staan. Het meeste blad zal van de planten vallen.

Eventueel wat compost rond de planten aanbrengen en volgend jaar april bemesten met een organische meststof.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 19 oktober 2024 - 16:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *