Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet iemand wat er met mijn haag aan de hand is?
Word geel, blad valt af, lijkt aangevreten en heeft gekke vormen/vlekken op bladeren.
Is deze haag nog te redden?
Ik heb hier een haagje van zo'n 10 meter staan sedert 2016. Ze krijgen alleen zon tot de middag van ongeveer april tot eind september. Ze staan in zandgrond krijgen in het voorjaar wat gedroogde koemestkorrels en ik snoei die nooit. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Ik heb ook de White Spire staan die krijgen veel meer zon en ook nog nooit problemen gehad.
Ze staan in waterdoorlaten grond. Tuinaarde vermengt met straatzand.
Tijdens het planten hebben we een breede geul gegraven en ze in aanplantgrond gezet. In de herft strooi ik wat kalk en in het voorjaar wat koemestkorrels. Ze staan in de voortuin, vollop zon.
1,5 jaar nergens problemen mee maar nu ineens wordt het een trieste aanblik.
Kalk krijgen ze nooit. Ik heb ook eens ergens gelezen dat snoeien niet bevorderlijk is voor de Green Spire en de mijne staan veel meer in de schaduw langs een muur waardoor ze wel beschermd zijn tegen regen en wind.