Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Binnen enkele dagen gaat mijn konijntje naar buiten in een nieuw hok en een nieuwe ren. Weet iemand of ik mijn nijntje kan leren om zijn behoefte op een bepaalde plaats in de ren te doen.
Groetjes
Konijntjes houden niet van een vies hok dus zullen ze vanzelf hun behoeftes doen in een bepaald hoekje van het hok. Je kunt ook plastic driehoekige wc-tjes kopen die je dan gevuld met zaagsel in een hoek van het hok kunt zetten.
Onze konijntjes maken daar vanaf de eerste minuut graag gebruik van. Wel heb ik met een spijkertje de wc moeten vastmaken aan het hok, want anders gaan de nijntjes met de wc aan de wandel want ze spelen graag met alles!
Ik wens het konijn (en jou ook) veel plezier met het nieuwe hok en de ren. Konijnen zijn altijd zo blij als ze iets nieuws krijgen (net kinderen ha ha!) en zijn dan heel druk in de weer om het nieuwe hok te onderzoeken en het naar hun eigen zin te maken.
Hallo rialle,
Dank je voor de reaktie.
Denk je dat het ook mogelijk is om het konijntje in de ren zijn behoefte te laten doen op een bepaalde plaats, door daar stro of zaagsel of zo een wc-tje te zetten.
Ik vraag dit omdat de ren op sommige plaatsen moeilijk toegankelijk zal zijn. Ik zou het plaatsje dus graag aan de voorkant van de ren hebben, in het hok zou ook geen probleem zijn, maar als nijntje zijn keuteltjes moest beginnen deponeren op een plaats waar ik niet bij kan zou dat wel voor problemen zorgen, vandaar dus mijn vraag of ik het nijntje kan leren om op een bepaalde plaats te gaan.
Groetjes
Het lijkt mij haast van wel York, al weet ik het niet zeker. Ik kan je alleen maar mijn eigen ervaringen vertellen. Toen ik het wc-tje had gekocht heb ik het gezet in de voor mij meest makkelijke hoek, en ze hebben er meteen gebruik van gemaakt. Ik heb het gevuld met zaagsel omdat dat beter absorbeert dan stro. Het staat bij mij dus ook aan de voorkant van het bovenhok, helemaal niet privé voor het nijntje eigenlijk! (ha ha!) maar dat maakt hun niet uit. Ze gaan ook rustig zitten keutelen als wij in de buurt zijn. Het ziet ook koddig uit als ze op hun toiletje zitten!
Ik wens je veel succes, en laat even weten hoe nijnie zijn of haar nieuwe hok vindt!
Konijntjes doen hun behoefte ook buiten in een ren op een vaste plek. Een hoekje afbakenen met een balk, wit zand erin en wedden dat dat hét plekje zal worden?! Fijn dat je konijntje een uitloop zal krijgen, zo hoort het, konijntjes in kleine hokjes houden is uit den boze!
Hallo Heike,
Dank je voor je antwoord. Ik ben ook blij dat mijn nijntje binnenkort buiten kan lopen. Het hok waar hij nu zit is wel niet piep klein, hij kan er goed in rondhuppelen, maar ik zou hem toch liever buiten hebben op het gras.
Groetjes