menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Konijntje

Ga naar meest recente reactie

York

York

Binnen enkele dagen gaat mijn konijntje naar buiten in een nieuw hok en een nieuwe ren. Weet iemand of ik mijn nijntje kan leren om zijn behoefte op een bepaalde plaats in de ren te doen.
Groetjes
zaterdag 4 april 2009 - 20:24
rialle

Rialle

Hallo York,

Konijntjes houden niet van een vies hok dus zullen ze vanzelf hun behoeftes doen in een bepaald hoekje van het hok. Je kunt ook plastic driehoekige wc-tjes kopen die je dan gevuld met zaagsel in een hoek van het hok kunt zetten.
Onze konijntjes maken daar vanaf de eerste minuut graag gebruik van. Wel heb ik met een spijkertje de wc moeten vastmaken aan het hok, want anders gaan de nijntjes met de wc aan de wandel want ze spelen graag met alles!
Ik wens het konijn (en jou ook) veel plezier met het nieuwe hok en de ren. Konijnen zijn altijd zo blij als ze iets nieuws krijgen (net kinderen ha ha!) en zijn dan heel druk in de weer om het nieuwe hok te onderzoeken en het naar hun eigen zin te maken.

Groetjes Rialle
zondag 5 april 2009 - 09:16
York

York

Hallo rialle,
Dank je voor de reaktie.
Denk je dat het ook mogelijk is om het konijntje in de ren zijn behoefte te laten doen op een bepaalde plaats, door daar stro of zaagsel of zo een wc-tje te zetten.
Ik vraag dit omdat de ren op sommige plaatsen moeilijk toegankelijk zal zijn. Ik zou het plaatsje dus graag aan de voorkant van de ren hebben, in het hok zou ook geen probleem zijn, maar als nijntje zijn keuteltjes moest beginnen deponeren op een plaats waar ik niet bij kan zou dat wel voor problemen zorgen, vandaar dus mijn vraag of ik het nijntje kan leren om op een bepaalde plaats te gaan.
Groetjes
zondag 5 april 2009 - 21:08
rialle

Rialle

Het lijkt mij haast van wel York, al weet ik het niet zeker. Ik kan je alleen maar mijn eigen ervaringen vertellen. Toen ik het wc-tje had gekocht heb ik het gezet in de voor mij meest makkelijke hoek, en ze hebben er meteen gebruik van gemaakt. Ik heb het gevuld met zaagsel omdat dat beter absorbeert dan stro. Het staat bij mij dus ook aan de voorkant van het bovenhok, helemaal niet privé voor het nijntje eigenlijk! (ha ha!) maar dat maakt hun niet uit. Ze gaan ook rustig zitten keutelen als wij in de buurt zijn. Het ziet ook koddig uit als ze op hun toiletje zitten!

Ik wens je veel succes, en laat even weten hoe nijnie zijn of haar nieuwe hok vindt!

Groetjes Rialle
maandag 6 april 2009 - 14:33
York

York

Dank je rialle. Het zal afwachten zijn. Ik laat je zeker iets weten.
Groetjes
maandag 6 april 2009 - 14:42
Heike

Heike

Konijntjes doen hun behoefte ook buiten in een ren op een vaste plek. Een hoekje afbakenen met een balk, wit zand erin en wedden dat dat hét plekje zal worden?! Fijn dat je konijntje een uitloop zal krijgen, zo hoort het, konijntjes in kleine hokjes houden is uit den boze!
vrijdag 10 april 2009 - 00:26
York

York

Hallo Heike,
Dank je voor je antwoord. Ik ben ook blij dat mijn nijntje binnenkort buiten kan lopen. Het hok waar hij nu zit is wel niet piep klein, hij kan er goed in rondhuppelen, maar ik zou hem toch liever buiten hebben op het gras.
Groetjes
vrijdag 10 april 2009 - 09:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 1 + 1? (beveiligingscontrole) *