aha! dan kan jij me mischien helpen?
ik heb vandaag van iemand een koppel(?) barbarieeenden gekregen.
ze had ze zelf als kuikentjes gekregen als zijnde een koppel,maar ze werden groter dan ze dacht,temeer omdat ze de ren moesten delen met opgroeiende brahmakuikens...en plots leek de ren wel heeeel klein!!
een dikke tien vierkante meter ren voor 6 kippen en 2 eenden is dan ook erg klein...
in de zomer mocht alles vaak los lopen,maar dan zaten ze soms bij de buren,en om nu in sneeuw en ijs achter de kippen te gaan jagen...dus in de winter bleven ze in de ren.
wegens plaatsgebrek en omdat de kids absoluut niet wilden dat ze ergens in de pan zouden belanden vroeg ze dan of ik ze niet wou adopteren...en tja waarom niet dacht ik.
maar ben wel verschoten van hun toestand: vuil!!! en nat(dus lek)beetje opzoekwerk gedaan en nu lees ik dat ze zo longontsteking kunnen krijgen,das ook de bedoeling niet
de badjes(een kinderbadje en een grote metselkuip(van die blauwe rechthoekige)zijn nu bevroren.....
dus dacht ik om morgenvroeg badjes te vullen zodat ze kunnen badderen,maar doen ze dat wel met dit weer? of kan ik ze beter binnen zelf wassen en drogen zodat ze zich daarna gaan invetten??