menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haan

Ga naar meest recente reactie

patriciame

Patriciame

mijn probleem gaat als volgt : onze haan vliegt altijd over de omheining , ondanks dat we zijn vleugel wat ingekort hebben (bij onze kippen is dat perfect gelukt) . Misschien wat verder knippen, maar zal hij dan geen pijn hebben? Alleszins bedankt voor jullie antwoord
vrijdag 22 februari 2013 - 14:48
Polplastron

Polplastron

Als je de vleugel vastneemt en je vingers tussen de pennen steekt weet je precies hoe ver je mag knippen.

Zelf houd ik die vingers zelfs gewoon tussen de pennen tijdens het knippen en knip dan vervolgens net boven mijn vingers de veren af aan
zaterdag 23 februari 2013 - 10:41
patriciame

Patriciame

Pol, fijn een antwoord te krijgen op mijn vraag. Zodra het past begin ik eraan, want onze Rico (de haan) eet liever mijn jonge plantjes dan zijn graan .
zaterdag 23 februari 2013 - 16:28
Polplastron

Polplastron

Geef hem maar eens ongelijk!
zondag 24 februari 2013 - 11:38
patriciame

Patriciame

ja, maar als ik hem eens te pakken krijg dan vliegt hij bij zijn kippen en kan hij de restjes van de keuken opsmullen (ook niet slecht,h
maandag 25 februari 2013 - 14:51
BOSVROUW

BOSVROUW

Je mag alleen aan
maandag 25 februari 2013 - 19:18
patriciame

Patriciame

ja, ja, dat doe ik ook zo, bedankt allesinds !!!
dinsdag 26 februari 2013 - 13:49
Polplastron

Polplastron

TIP VAN DE DAG:

Wil je je haan of kippen kortwieken, doe dat dan 's avonds als het donker is.

Gewapend met een zaklamp heb je ze zo te pakken: in het donker zien ze niet waar ze naar toe moeten en blijven ze gewoon apathisch zitten.

Zorg wel dat je voldoende licht hebt om te knippen.

Zelf heb ik een buitenspot aan mij garage hangen die ik eerst aan doe. Ik neem vervolgens de kip in kwestie en ga er even mee naar de garage (goed vasthouden en de vleugels tegen het lijf houden). Daar wordt ze gekortwiekt en vervolgens zet ik haar netjes terug op de plek waar ik ze gevonden heb. Niemand houdt er op die manier een trauma aan over!

Groeten,

Pol
dinsdag 26 februari 2013 - 19:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *