Dat is waar wat je zegt over de uilen.
Ik kan heel goed in je mening inkomen i.v.m. de meeuwen op het terras. Totdat we de dakgoot van de appartementsblok tussen ons terras en het terras van de buur hadden dichtgemaakt met een metalen afrastering, nestelde daar ook meeuwen in (bovenste verdieping, we hebben ook een appartementje aan de kust waar we regelmatig naartoe gaan).
Tot mijn verbazing echter geconstateerd dat op het strand, ze bij zonsondergang naar mijn mening een van de fotogeniekste beestjes zijn om te fotograferen met de avondgloed. Als we dan gewekt worden om 4u 's ochtends door meeuwengekrijs, naar buiten kijken en de opengetrokken vuilniszakken zien
denken we: die hebben n feestje gehad... als bij donderslag de mooie foto even vergeten
Enige vogels die ik ietsje "minder graag" zie zijn aalscholvers, o.w.v. persoonlijke redenen (dook vlak langs mijn vislijn, kwam boven en peuzelde paling op van halve meter... Beest slok de vis in 2 keren in O_O , sindsdien denk ik altijd bij mezelf als ik er eentje zie vliegen "jij palingdief!"...
Maar dan de ironie: je neemt er een foto van... Behoord die natuurlijk tot ergens in de top 10 van mooiste foto's die je al ooit getrokken hebt in de categorie dieren haha
Ik ben opgelucht dat we vandaag toch een glimp hebben opgevangen van het koppeltje. Blijkbaar zat het vrouwtje eieren te leggen of te broeden, we zagen alleen een deel van haar staartje net op het nieuw nest. De man is blijkbaar een hele dag bezig geweest met eten te zoeken. We zijn ook best blij met onze uilen hoor. Populatie ratten die zich in het dorp schuilhielden zijn bijna helemaal uitgeroeid wat goed nieuws is voor de boeren