Zoals Joukje al schreef: je bent goed bezig.
Zitten er in de plantenbak waar de boompjes in staan onderaan gaatjes? Niet alle planten houden van natte voeten. En ook wel wat nieuwsgierig/bezorgd welke planten je daarin hebt geplant. Die bak lijkt me klein voor boompjes/struikjes.
Zo'n 3/4de kokosnoot is voor vogels inderdaad toegankelijker dan halve kokosnoten.
De kwaliteit van vetvoer is niet bij alle fabrikanten even goed. Sommige vetbollen zijn/worden zo hard dat vogels wel heel veel moeite moeten doen om er wat van mee te kunnen pikken. Sommige vetproducten schimmelen vrij snel. Het beste is zelf een oogje in het zeil te houden. Als je schimmelsporen opmerkt, is het hoog tijd om hem te vervangen.
Een waterschaal kan iets heel eenvoudigs zijn. (Mijn moeder gebruikt plantenschalen. Ik heb momenteel een stel saladebakjes in gebruik.) Een kommetje of een schaal van zo'n 2 tot 4 cm diep, dat onderaan smaller is dan bovenaan (als het water bevriest dan zet het uit en duwt het zichzelf uit de kom en insecten die komen meedrinken kunnen er zonder gevaar bij), dat donker van kleur is (zwart absorbeert warmte, bevriest dus iets later), en - belangrijkste van al - dat gemakkelijk te reinigen is, is ideaal.
Dagelijks reinigen is belangrijk om de kans dat ziektes worden doorgegeven te verkleinen.
Ook belangrijk: alleen maar zuiver water aanbieden, ook als het vriest.
Nooit zout of suiker toevoegen! Het helpt nauwelijks om het vriespunt te verlagen (kijk maar eens op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vriespuntsdaling) en het is ronduit slecht voor de vogels.
Wanneert het een beetje vriest, kan je wel een klein voorwerp op het water laten drijven (een pingpongballetje, een stukje kurk ...). Zelfs een beetje tocht zal dat in beweging houden, zodat het water minder snel bevriest.