menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insect/geleedpotigen

Ga naar meest recente reactie

Lousje

Lousje

Goededag, sinds enige tijd zit er wat veel op "roest" lijkt op verschillende apparatuur & spullen denk hierbij aan; vaatwasser, wasmachine + droger + badkamerkastje, achter de wc pot & keukenrolhouder, elektrisch fornuis, telefoonoplader en ga zo maar door. Wie kan mij helpen om er achter te komen van welk insect dit afkomstig is? Ik ben ten einde raad en het wordt alleen maar erger.

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:22
Lousje

Lousje

Bijgaand nog een foto

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:23
Lousje

Tekst aangepast

Lousje

Wc

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:23
Lousje

Lousje

Wasmachine

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:24
Lousje

Lousje

Droogrek

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:25
Lousje

Lousje

Vaatwasser

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 03:26
Lousje
donderdag 16 november 2023 - 03:26
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Ik weet het niet zeker, maar ik zou eens proberen een kakkerlakkenval te zetten.
Je kan er eventueel hier bestellen: https://www.tuinadvies.be/zoek/kakkerlakkenval
Sommige van die vallen vangen ook andere beestjes.

Als je er zou vangen, vooral niet beschaamd zijn. We hebben er ooit eentje mee naar huisgebracht die zich in een ananas had verstopt. (Gelukkig opgemerkt voor die kon weglopen.)

En als je er zou vangen, schakel je best een professionele bestrijdingsdienst in. Als ze in meerdere ruimtes zitten, krijg je dat met zo'n valletjes alleen niet opgelost. Die valletjes zijn gewoon een manier om te zien welke beestjes voor de overlast zorgen.
donderdag 16 november 2023 - 12:52
Lousje

Lousje

Bedankt voor je reactie!! Ik ga het zeker uitproberen. Ik kan nml niks levends vinden. Mijn dochtertje en ik krijgen helaas ook een heftige allergische reactie op iets? Krijgen er zelfs blauwe plekken van???? heb 1x een inspectie laten uitvoeren die kon niks vinden en 1x ongediertebestrijding laten komen voor gif te spuiten door heel het huis voor kruipende insecten maar helaas heeft dat niet geholpen. Het lijkt erop dat sindsdien het erger is geworden
donderdag 16 november 2023 - 17:46
Lousje
donderdag 16 november 2023 - 19:24
Lousje
donderdag 16 november 2023 - 19:24
Lousje

Lousje

Het zit zelfs aan mijn oplader en het is geen vet of iets dergelijks.

Allemaal Beestjes

donderdag 16 november 2023 - 19:24
Dany

Dany

Op het eerste zicht doet het mij denken aan roest bacterie of een ijzerbacterie
donderdag 16 november 2023 - 20:44
PeterC

PeterC

Dat heb ik nog nooit gezien. Geen idee wat het kan zijn. Maar het lijken me alleszins geen uitwerpselen van insecten. Dat zijn door de band zwarte vlekjes of zwarte partikeltjes, zoiets, en altijd hetzelfde, niet die variatie in kleur en vorm die jij vindt.

Neem nu de tweede foto die je hebt gepost, dat kastscharnier.
Alles wat je daarop aan afzetting ziet kan je dus verwijderen en daaronder is het metaal van het scharnier onbeschadigd?
Hoe voelt dat aan? Hard, zacht, kleverig, hecht dat sterk vast of laat het zich gemakkelijk afvegen?
donderdag 16 november 2023 - 21:07
leerling

Leerling

In die tweede reeks foto's kan ik ook geen uitwerpselen zien.

Misschien kan je je vraag stellen op https://www.ikhebeenvraag.be?
donderdag 16 november 2023 - 22:57
Lousje

Lousje

Bedankt voor jullie reacties. Ik had zo gehoopt dat jullie ons konden helpen. Ik ben echt ten einde raad. We weten iig dat er veel beestjes van buiten naar binnen zijn gekomen per ongeluk. Maar die moeten onderhand toch al dood zijn?! We kampen thuis met een hoge luchtvochtigheid. Laminaatvloer komt omhoog. Lekdetectie geweest die kon niks vinden. Ook horen wij een zoem geluid en ssst geluid. Ook merk ik op dat op plekken waar water is. Kan er iets in de waterleiding of afvoer zitten? Ik poets elke dag maar het is gewoon water na de zee dragen. Het wordt alleen maar erger. De gezondheid van mijn dochtertje verslechterd. We slapen slecht. Ik heb alles wat in mijn macht ligt gedaan en het is nog steeds niet opgelost. Woningbouw doet helemaal niks!!! We zitten onder de blauwe plekken en kleine prikjes. Ik wil hier weg het liefst want het is geen doen meer. We kunnen niet eens ontspannen hier onze dagelijkse taken & persoonlijke verzorging eet/drink momenten slapen we hebben er altijd last van. Wel met name einde middag avond snachts. Ik hoop zo dat iemand erachter komt wat wij hierin huis hebben. Tevens kost het mij ook een hoop geld om alles iedere keer te vervangen.

@peterC het is een plakkerige substantie ik durf niet meer met zekerheid te zeggen of ik het er makkelijk of moeilijk vanaf kreeg. Ik weet wel dat mijn arm plakte en ik kleine steekjes kreeg en dat ging er moeilijk vanaf. Maar dat was dan weer kleurloos. Ik heb echt spijt dat ik de ongediertebestrijding heb laten komen sindsdien is het erger.
vrijdag 17 november 2023 - 04:07
Lousje

Lousje

Zelfs op de deurklink

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:08
Lousje

Lousje

Dit zat op de eetkamerstoel

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:09
Lousje

Lousje

Badkamer op de tegels

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:14
Lousje

Lousje

Badkamer

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:14
Lousje

Lousje

En dit??

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:15
Lousje
vrijdag 17 november 2023 - 04:15
Lousje
vrijdag 17 november 2023 - 04:16
Lousje

Lousje

We zijn ook erg statisch geladen. Niet alle kleding kunnen we nog aan. Het lijkt echt overal te zitten. Stopcontacten laptop smartphone. Al meerdere malen nieuwe koffiezetapparaat en waterkoker gekocht. Gaat allemaal kapot. Smartphone laptop tablet ook. Stekker in het stopcontact krijgen we een vonkje of de stop springt eruit. En onlangs is de oplader van mijn telefoon gewoon verbrandt?! Elektricien heeft stopcontact nagekeken. Kon niks vinden. Het ligt aan mijn apparatuur zei hij jaja. Het is een nieuwbouwwoning en we wonen hier nu precies 5 jaar en hier nog nooit last van gehad!!

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 november 2023 - 04:22
leerling

Leerling

Lousje,
Ik begrijp je wanhoop, maar op de website waar ik naar verwees krijg je antwoord van wetenschappers.
Op dit forum zitten veel tuinliefhebbers en een aantal mensen die professioneel in de tuinsector werk(t)en. Met ons allen kunnen we dikwijls helpen met vragen die daarmee te maken hebben.

Je beschrijft dat je al heel wat stappen ondernomen hebt om van het probleem verlost te geraken of zelfs maar vast te stellen wat het nu eigenlijk is.

Ik denk dat je hier best zo snel mogelijk echte wetenschappers op los laat. De website waar ik naar verwees is daarbij een eerste, gemakkelijk te nemen stap.

Als je daar geen afdoende antwoord zou krijgen, zou ik contact zoeken met een departement biochemie aan een universiteit.
vrijdag 17 november 2023 - 09:24
Dany

Dany

Indien ik van jullie was zou ik ook eens mijn bloed laten nakijken en uitleggen aan de dokter waarom je het doet.
Een hoge luchtvochtigheid in een nieuwbouw dan moet er toch iets niet kloppen, kan je de architect niet raadplegen?
Ik denk toch aan een of ander bacterie en/of schimmel.
Ik zou ook het advies van Leerling opvolgen en je vraag daar ook stellen en dan eventueel verdere stappen ondernemen.
https://www.ikhebeenvraag.be/
vrijdag 17 november 2023 - 11:21
leerling

Leerling

Wanneer merk je die statische energie op?

Je schrijft dat de woning nog nieuw is. Kan je wat meer vertellen over die woning en de omgeving? (Type woning, hoogspanningsleidingen in de buurt, hoe zag die plaats eruit voor dat huis gebouwd werd ...)

Heb je buren?

Als je een stekker in het stopcontact steekt en er springen vonken uit, dan kan je m.i. eenvoudig nagaan of het aan het toestel ligt of aan de elektrische leidingen: koop een nieuwe looplamp en steek die in het stopcontact. (Nog goedkoper: maak er zelf eentje met een eindje elektriciteitskabel + een stekker + een fitting + een lamp.)
Als ik zie waar dat spul zich op vastzet, lijkt het mij niet onmogelijk dat zowel de elektriciteitsleidingen als allerlei apparatuur ook van binnen aangetast zijn.
zaterdag 18 november 2023 - 16:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon