menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zwarte insectjes

Ga naar meest recente reactie

rhpmd

Rhpmd

Dag allemaal,

De laatste dagen komen we steeds vaker kleine zwarte beestjes tegen. Zojuist ging het van een paar naar een groot aantal (op de pantoffels van de vrouw).
Wanneer ik ze op wil pakken lijken ze weg te springen/vliegen.
De laatste tijd hebben we beide ook allemaal jeukende bultjes (geen idee of dat samenhangt).


Iemand een idee om welk insect het gaat?

zondag 17 maart 2024 - 12:07
rhpmd

Rhpmd

Foto1

Allemaal Beestjes

zondag 17 maart 2024 - 12:07
rhpmd

Rhpmd

Foto 2

Allemaal Beestjes

zondag 17 maart 2024 - 12:08
rhpmd

Rhpmd

Foto 3

Allemaal Beestjes

zondag 17 maart 2024 - 12:08
rhpmd

Rhpmd

Foto 4

Allemaal Beestjes

zondag 17 maart 2024 - 12:09
leerling

Leerling

Bij springende beestjes van die grootte, in combinatie met jeukende bultjes, denk ik meteen aan vlooien.

De vorige huursters van onze eerste woonst had er achtergelaten. Foto's op internet laten bruinachtige beestjes zien, maar ik herinner me ze als zwart. Misschien zie je die bruine kleur alleen door een sterke lens.
zondag 17 maart 2024 - 21:46
thijsdegraaf

Tekst aangepast

Thijsdegraaf

Sinds we geen kat meer hebben hebben we gelukkig ook geen vlooien meer. De kat mis ik, de vlooien beslist niet. Als we ze hadden zaten ze op de bovenrand van mijn sok in mijn been te steken.
De foto's zijn heel onduidelijk, maar ze doen me ook aan de snuitkevers Klanders (Sitophilus) denken uit een vorig topic.
https://www.tuinadvies.nl/tuinvrienden/forum/30/allemaal-beestjes/73298/kleine-spring-beestjes-in-keuken-3mm
Alleen moeten de bultjes dan ergens anders van komen.
Je hebt waarschijnlijk geen macro lens voor betere foto's. Misschien zie je in het echt beter de overeenkomsten met een vlo of dit kevertje (Denk bij nader inzien toch ook eerdere aan vlooien) https://www.kad.nl/kennisbank/dierplagen/kevers/klanders-graanklander-korenworm/
maandag 18 maart 2024 - 08:29
Zeus

Zeus

Mijn huiskater heeft van het asiel een heel familie vlooien meegekregen, het heeft enkele weken geduurd eer dat alle beestjes weg waren. Ik of mijn kinderen hebben nooit zelf beten gehad.
dinsdag 19 maart 2024 - 10:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon