Nee Ruddy, kan echt geen kwaad,maar ik wist ook niet dat je gazon nog maar 1,5 jaar oud is.
Nee dan is het nog niet nodig om hem in het voorjaar nog eens te vericuteren,maar compost strooien mag je in het voorjaar wel doen,als je ten minste genoeg compost in je bezit hebt.
En de kleine hoeveelheid kan geen kwaad maar meer is natuurlijk beter.
Is het meststof voor het najaar? zo ja kan je deze strooien nadat je compost hebt gestrooit wat ik zou toch compost voor de winter stooien en kan het gazon dan heel de winter al gebruik maken van je compost.
Niet alle compostleveranciers houden hun aan de kwaliteit van de compost,ikzelf heb er nog nooit mee gewerkt maar sommige beweren dat er slecht spul bestaat onder compost.?????of het echt zo is??? ik het er geen weet van.
Ja ik neng het grasmaaisel wel goed met andere soorten van groenafval,vooral hakselmateriaal,en grffere onkruiden,om het maaisel zo goed luchtig te houden,want gazon maaisel alleen heeft de eigenschap om samen te klitten en te gaan rotten,wat dan weer een zeer ongename geur teweeg brengt,en de compostering gaat tegenwerken.
Dus gazonmaaisel altijd goed mengen met groffer afval.
het je te veel aan gazon maaisel kan je ook eerst je maaisel enkele dagen laten drogen in de zon en het daarna in je composthoop verwerken zodat je maaisel niet meer gaat rotten en geur overlast gaat geven.,zoals de boeren hun hooi bekomen.
nNg een alternatief is het gedroogt maaisel onder struiken in je boorder leggen,en steeds aanbrengen in dunnen laagjes.
Zo Ruddy ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben.
Sux6 met je grasmat en compost.
Gr Eddy,