Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
er zitten kuilen in de aarde van mijn plantenbakken op de veranda. kennelijk muizen.
wat kan ik hieraan doen?
muizenkorrels? maar doet dat de wortels/plantengeen kwaad?
Tja, bij mij mogen ze blijven wonen tot de planten uitgebloeid zijn en dan worden ze naar achter in de tuin verhuist.
'k Heb zo'n woelmuisje drie weken in huis gehad in de kerstperiode.
Was met het zand voor de kerstboom meegeschept geworden en kwam elke avond leuk rondlopen.
Na de Kerst voorzichtig weer buitengezet met het zand.
Een plant is vlugger vervangen dan zo'n levend schatje!
Ik las toevallig vanavond dat muizen een hekel hebben aan kruizemunt. Dus als je ze weg wil hebben .. op een diervriendelijke manier... dan misschien een paar kruizeplanten ertussen zetten?
Heb er zelf geen ervaring mee hoor; gewoon toevallig gelezen.
het zijn schatjes, zoals alle muizen, maar ze blijven met hun poten van mijn planten af.
advies, dus: 0,0.
Bij mogen ze zo'n 10 % opvreten, of het nu zijn de sierplanten, wortels of rode bieten (vreemd: eigenlijk ze zitten nooit in de de pastinaken of schorseneren)
Leven en laten leven zou ik zou zeggen De roofdieren/vogels moeten toch ook iets te (vr)eten hebben of niet soms?
Oh ja, spitsmuizen zijn zeer nuttig ze vreten zeer veel insecten en ander ongedierte.. en knagen niet aan de planten!
binnenshuis heb ik muizen. niet leuk en vies, maar schattig om ze te zien. als we tv kijken en verder is het stil, komen ze soms in optocht uit hoeken en gaten. leuk om ze te observeren.
de buiten-muizen vinden we minder prettig. we hebben als het ware een tuin geproduceerd op de veranda. vanuit de achterkamer (vol met grote planten) loopt
'ons bos' door over de veranda. de planten e.d. zijn te mooi om het te laten vernielen.
ook niet door een schattig muisje.
we hebben een massa mussen en die groep wordt ieder jaar groter. zo ook de halsband parkieten en 1 duif.
toch diervriendelijk? maar, ik word niet lid van die partij.
Heb de muizen ook liever buitenhuis dan binnenhuis. Als erbij ons 1 binnen zit zie ik dat aan de hond. In de zomer zag ik op het terras de hond jagen,ze vloog tegen de bloempotten en leip deze om. Ging vlug kijken wat er scheelde zag ik een klein spitsmuisje. Kon de hond nog juist tegen houden. vorige winter hadt ze een woelmuis of rat doodgebeten. Komt ervan als je een kruizing jack russel met fox hebt
Kan je hem niet verwijten hé, da's het instinct en de muisjes moeten maar voorzichtig zijn!
Het voordeel van een hond of kat die muizen in huis vangt...na een paar keer laat geen muis zich nog zien in de buurt!
Die houden het voor bekeken na het horen van de doodstrijd van die eerste beestjes!
Vind ik een veel natuurlijker oplossing dan gif!
Ik had daar vroeger geen last van, het is sinds wij juni 2008 verhuisd zijn naar een gemeente( dorp) van uit een stad, dat onze hond 8jaar ineens zijn jchtinstinkt toont.
Vroeger jaagde hij enkel poezen de schrik van hun leven in. Maar het is wel verschiet achtig als je ineens zo iets hoort gillen als zij het dood bijt.
Gelukkig zijn de kids al gaan slapen toen zij het doodbeet.
ik had 2 verrukkelijke langharige teckels maar woonde in den haag in een oud herenhuis met een grote tuin en alles in de omgeving. nu woon ik in amsterdam-oud zuid op een tweede etage, zonder lift, een heerlijke 4-kamerwoning, vlakbij het olympisch stadion en het Bosplan, maaar .......
ik kom wel de trappen op en af, maar het lopen is practisch 0,0.
hoe kan ik dan weer een hondje nemen?
ik ben geen poezen-mens, dus houd ik me maar bij de muizen (schattig, hoor).