menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Woelmuizen

Ga naar meest recente reactie

ereints

Ereints

er zitten kuilen in de aarde van mijn plantenbakken op de veranda. kennelijk muizen.
wat kan ik hieraan doen?
muizenkorrels? maar doet dat de wortels/plantengeen kwaad?

wie weet raad?

elizabeth
donderdag 5 november 2009 - 13:10
lentemode

Lentemode

Wat vertederend...

Is dat jouw hand, birdwatcher ?
donderdag 5 november 2009 - 14:42
ereints

Ereints


het zijn schatjes, zoals alle muizen, maar ze blijven met hun poten van mijn planten af.
advies, dus: 0,0.
donderdag 5 november 2009 - 14:50
printemps

Printemps

Je kan de korrels ook in een speciale doos doen

Dan kunnen de andere diertjes er niet aan
Het kan geen kwaad voor uw planten (het gif)

mvg

Sorry ze,maar ik ga ook geen potten uitkieperen als er muizen in wonen
donderdag 5 november 2009 - 15:39
Matabish

Matabish

Tja, bij mij mogen ze blijven wonen tot de planten uitgebloeid zijn en dan worden ze naar achter in de tuin verhuist.
'k Heb zo'n woelmuisje drie weken in huis gehad in de kerstperiode.
Was met het zand voor de kerstboom meegeschept geworden en kwam elke avond leuk rondlopen.
Na de Kerst voorzichtig weer buitengezet met het zand.
Een plant is vlugger vervangen dan zo'n levend schatje!
donderdag 5 november 2009 - 15:52
livarno

Livarno

Ik las toevallig vanavond dat muizen een hekel hebben aan kruizemunt. Dus als je ze weg wil hebben .. op een diervriendelijke manier... dan misschien een paar kruizeplanten ertussen zetten?

Heb er zelf geen ervaring mee hoor; gewoon toevallig gelezen.

Gr
Anja
donderdag 5 november 2009 - 21:02
Rita1960

Rita1960

Elizabeth:

het zijn schatjes, zoals alle muizen, maar ze blijven met hun poten van mijn planten af.
advies, dus: 0,0.

Bij mogen ze zo'n 10 % opvreten, of het nu zijn de sierplanten, wortels of rode bieten (vreemd: eigenlijk ze zitten nooit in de de pastinaken of schorseneren)

Leven en laten leven zou ik zou zeggen De roofdieren/vogels moeten toch ook iets te (vr)eten hebben of niet soms?
Oh ja, spitsmuizen zijn zeer nuttig ze vreten zeer veel insecten en ander ongedierte.. en knagen niet aan de planten!

groetjes,

Rita
donderdag 5 november 2009 - 21:31
ereints

Ereints

binnenshuis heb ik muizen. niet leuk en vies, maar schattig om ze te zien. als we tv kijken en verder is het stil, komen ze soms in optocht uit hoeken en gaten. leuk om ze te observeren.
de buiten-muizen vinden we minder prettig. we hebben als het ware een tuin geproduceerd op de veranda. vanuit de achterkamer (vol met grote planten) loopt
'ons bos' door over de veranda. de planten e.d. zijn te mooi om het te laten vernielen.
ook niet door een schattig muisje.
we hebben een massa mussen en die groep wordt ieder jaar groter. zo ook de halsband parkieten en 1 duif.

toch diervriendelijk? maar, ik word niet lid van die partij.

elizabeth
donderdag 5 november 2009 - 22:01
dendrodan

Dendrodan

Heb de muizen ook liever buitenhuis dan binnenhuis. Als erbij ons 1 binnen zit zie ik dat aan de hond. In de zomer zag ik op het terras de hond jagen,ze vloog tegen de bloempotten en leip deze om. Ging vlug kijken wat er scheelde zag ik een klein spitsmuisje. Kon de hond nog juist tegen houden. vorige winter hadt ze een woelmuis of rat doodgebeten. Komt ervan als je een kruizing jack russel met fox hebt
dinsdag 10 november 2009 - 09:03
Matabish

Matabish

Kan je hem niet verwijten hé, da's het instinct en de muisjes moeten maar voorzichtig zijn!
Het voordeel van een hond of kat die muizen in huis vangt...na een paar keer laat geen muis zich nog zien in de buurt!
Die houden het voor bekeken na het horen van de doodstrijd van die eerste beestjes!
Vind ik een veel natuurlijker oplossing dan gif!

dinsdag 10 november 2009 - 16:26
dendrodan

Dendrodan

Ik had daar vroeger geen last van, het is sinds wij juni 2008 verhuisd zijn naar een gemeente( dorp) van uit een stad, dat onze hond 8jaar ineens zijn jchtinstinkt toont.
Vroeger jaagde hij enkel poezen de schrik van hun leven in. Maar het is wel verschiet achtig als je ineens zo iets hoort gillen als zij het dood bijt.
Gelukkig zijn de kids al gaan slapen toen zij het doodbeet.
woensdag 11 november 2009 - 05:04
ereints

Ereints

ik had 2 verrukkelijke langharige teckels maar woonde in den haag in een oud herenhuis met een grote tuin en alles in de omgeving. nu woon ik in amsterdam-oud zuid op een tweede etage, zonder lift, een heerlijke 4-kamerwoning, vlakbij het olympisch stadion en het Bosplan, maaar .......
ik kom wel de trappen op en af, maar het lopen is practisch 0,0.
hoe kan ik dan weer een hondje nemen?
ik ben geen poezen-mens, dus houd ik me maar bij de muizen (schattig, hoor).
woensdag 11 november 2009 - 12:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).