Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste tuinliefhebbers ik zit met volgende vraag...
Als je éénjarigen via Bakker of Easy Plant besteld hoe gaat dat in zijn werk?
Krijg je goede sterke planten?
Komen je bestellingen altijd aan?
Komen die via de post of via een delivery-maatschappij?
En wat als je niet thuis bent?
Reeds bedankt voor jullie reacties.
Groetjes van Luc.
ik heb regelmatig bij Easyplant besteld en de bestelling komt altijd op tijd aan, je kunt zelf aangeven wanneer je de bestelling wilt ontvangen. Mocht je niet thuis zijn dan wordt het bij buren afgegeven of kun je het pakket bij het postkantoor ophalen. Nu ik in Duitsland woon heb ik bij de duitse Easyplant besteld: ik kreeg een mailtje toen het was verzonden en toen ik niet thuis was is het pakket bij de buren afgegeven die het me 's avonds meteen kwamen brengen toen ik thuis kwam.
Bij Bakker heb ik vroeger ook wel eens besteld, ook nooit geen problemen ondervonden, ik vind Bakker echter wel prijzig.
ik heb vorig jaar plantjes van easy.. gekocht..
ik doe het nooit weer... te veel werk om groot te trekken maar ja.. door ervaring leert men...
en de door hun aangeboden "blauwe" pelargonium (Sybil Bleu) bleek gewoon een donkerroze te zijn
en de door hun aangeboden "zwarte pelargonium" bleek niet over een te stemmen met de door hun getoonde kleur, meer dieppaars dan "zwart"
groetjes,
Rita
maar mss is het beter gesteld met de planten die je hier koopt voor "direct in de tuin".
Als beginneling heb ik ooit ook wel eens wat bij Bakker gekocht: van de kleuren
klopte vrijwel niets, en de kwaliteit vond ik ook teleurstellend. Dat was dus eens
maar nooit meer!
Wat dat betreft sluit ik me dus aan bij Matabish. Je ziet wat je koopt, alleen is daar
wel het nadeel dat je snel met meer planten thuiskomt dan je van plan was...
Jaaaaa, dat is het wel maar als je in je achterhoofd houdt.. met fotoshoppen e.d wordt het toch wat gemakkelijker om iets "bijzonders"te laten staan tot dat je ze in het "echie" ziet....
en ook voor het bestellen uit een catalogus geldt.... hoeveel € kun/wil/mag je max uitgeven??
Yo Batdah.. da's ook een punt..
1,25 euri voor een plantje in een potje van 1,5x 1,5 x 3 (Lxbxdiepte)
en bij de kweker een plant in en potmaat van doorsnee min 9 cm en nog vaker van 12 cm doorsnee voor hetzelfde geld...
en zelf .. uitzoeken..
Met een jarige van bakker heb ik geen ervaring. Ik vind wel de bollen en knollen goed van hun.
Ik heb een paar keer bij EP gekocht, het is wel goed maar de plantjes zijn zo klein dat het erg lang duurt voor ze groot genoeg zijn.
Tegenwoordig koop ik bij een kweker, die planten zijn al goed volgroeid en kosten maar 1-1,25 in potten van 9 á 10 cm. je hebt gelijk hele mooie en volle hanging baskets en bloembakken.
Voor dit geld hou ik mijn ruimte voor het opkweken liever voor de groenten.
Hier een voorbeeld van een HB van vorig jaar en het jaar daarvoor. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Deze zijn direct na planten gefotogreveerd.
Hier hoef je toch niet moeilijk voor te doen toch?
Ze noemen zichzelf ook " easy plant- jonge planten" dus je weet dat heeeeeeel erg kleine plantjes krijgt, maar als ze met de juiste zorg omgeven worden. zoals dus waarschijnlijk bij Ernestine, moet het "KUNNEN LUKKEN"........
En wat ook een GROOT voordeel is als je naar de kwekerij gaat:
Je krijgt alle planten METEEN mee......... je hoeft geen weken te wachten.......
lekker meteen in de grond of in de bakken zetten en genieten........
Fijn Ernestine, ik hoop voor je dat het deze keer ook weer goed zal gaan en de kleine aangekochte plantjes voorspoedig mogen opgroeien en tot volle tevredenheid zullen bloeien......
Paarse geraniums??????
Ben heel benieuwd naar de foto.... Lijkt mij fantastisch!!!
hoewel voor mij de kleur roze en rood bij die bloemen horen.......
ik heb de gele ook besteld en reeds ontvangen. Het zal nog wel even duren voordat ze in bloei komen en dan zal er een foto van de kleur worden gemaakt. Ik vond ze wel apart, weer eens wat anders dan die standaard kleuren