Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo allemaal we zijn nieuw hier, misschien zitten we verkeerd betreft rubriek/topic, sorry .
Wie kan ons helpen, we hebben enkele jaren last van een hardnekkig onkruid tussen de voegen van de grindtegels 40X60 cm. Het onkruid groeit snel 50/70 cm.hoog en komt elk jaar weer terug begin mei t/m begin november, van alles geprobeerd bijvoorbeeld bleekwater, zout, butaan vlammenwerper, (onkruid totaal merk POKON biologich afbreekbaar).
Diverse keren bij nat en droog weer geprobeerd helaas deze hardnekkige onkruid is niet te onderdrukken in onze tuin. Wie helpt ons!! .
Allemaal namen voor één en het zelfde ongewenst kruid.
En ja, nog maar eens spuiten,ja nog wat meer gif in de natuur.
Neen gewoon alles blijven uittrekken tot het plantje uitgeput raakt en het opgeeft om verder te groeien.
Inderdaad gelijk Esem zegt, een biologische en ecologische manier. Het plantje blijven uit trekken tot het uitgeput is (kan wel even duren natuurlijk mits het Heermoes is). Je kan ook proberen van gewoon zout te strooien.
Heb 10 flessen/10liter schoonmaak azijn voor totaal € 3,90 gekocht, en deze tussen de voegen van de grindtegels gespoten, en na 2 a 3 dagen ging gelukkig de beruchte HEERMOES gelukkig kapot/dood.
Moet deze behandeling nog een keer of twee uitvoeren/herhalen...
Ik hoop het voor jou dat ze wegblijven ,maar ik vrees ervoor.
De wortels gaan namelijk enkele meters diep de grond in en zijn zeer moeilijk te vernietigen.
gr E.
Ps;ik hoop dat je wint,zo ja laat wat weten binnen enkele weken.
Ik weet het Esem van diverse form berichten.., de wortels gaan zeker 3 tot wel 6 meter verticaal diep.. Het is ook aan de buren die moeten meewerken tegen het bestrijden tegen de heermoes, maar een middel waar de heermoes niet tegen kan is duidelijk, schoonmaakazijn en ook nog biologisch afbreekbaar toch...
Inderdaad, het is biologisch afbreekbaar, ik zou zeggen veel succes en moesten ze terugkomen trek ze over en spuit nogmaals met azijn dan nemen ze het beter op.
Ik hoop werkelijk dat je gelijk hebt,zo ja, zullen er vele mee gebaat zijn,want het is echt wel een zeer hardnekkig (on)kruid.
Laat wat weten mocht het echt wegblijven, het is zoals je al schijft een min of meer natuurlijke bestrijding.Niet tegstaande dat azijn niet echt in de natuur thuis hoort.
Heermoes groeit vooral op dichtgeslagen, aangestampte grond.
In wegbermen zie je het ook vaak staan.
Nooit in een weiland bij de veehouders die de grond goed bewerken.
Of bij landbouwers tussen de akkerbouwgewassen.
Dus in je tuin kun je ook de grond goed en diep losmaken.
Daar hebben ze ook een hekel aan.
Mijn ouders zeiden vroeger dat er aan het topje van de wortel een goudklompje zat.
Dat konden ze zeggen omdat je nooit bij dat topje zult komen zo diep groeien ze.