Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Vorige week zaterdag heb ik hier ( bij mij thuis ) samen met mijn vader een gazon aangelegd !
Kan dit kwaad dat er over gelopen wordt ? of beter langs de boorden ?
Het was de hele week droog ? Moet ik het best besproeien met water ?
Sorry, ik dacht dat je het gazon gezaaid had. Maar je hebt graszoden gelegd. Daar kun je beter niet over lopen. En met deze droogte regelmatig natmaken.
met deze dorgere periode zou ik zeggen om redelijk veel te beregenen, best in voormiddag en avond.
De beregening is nodig om de wortels te laten groeien en de matten te laten vast hechten..
Best kan je niet over het kiemend zaad lopen,en ja als het gekiemd is moet je zorgen dat het vochtig blijft zodat het niet terug gaat afsterven.
En het best sproei je het als het donker word,zo kan het water zachtjes intrekken,want als de zon schijnt verdamp er een groot aantal water ,waar je gazon niets aan heeft.
Gr Esem,
Nee kan helemaal geen kwaad hoor.
Maar houd het vochtig tot je gras goed is ingegroeid.
Dit alleen maar als het niet gaat regenen.
Als het regend hoef je niet te besproeien.
Gr Esem,