Ik ben ook heel mijn jeugd in school gepest, was de kleinste en dedikste van e school.
het is veranderd toen ik naar het 3de middelbaa ben gegaan en een andere school.
Er waren wel andere van mijn vorige school ook naar toe gegaan maar heb mij ineens niet meer laten doen. De 1ste week van die school stond ik al met 1 voet buiten( dan heb ik mij toch wel eventjes rustig gehouden voor mijn ouders niet te kwetsen)
Nu heb ik zelf kinderen en mijn oudste dochter wordt ook wat gepest, omdat ze wat groot en struis is ( 6 jaar en 1.33cm) Ik heb haar zover gekregen dat al ze gepest wordt dat ze gewoon tegen de andere moet zeggen aangenaam ik ben N.
Mijn jongste dochter is helemaal anders die heeft een grote mond( die zegt direct een antwoord)Die heeft in de 2klks al haar mannetje gestaan. Vorige keer had ze een blauw oog, ik vroeg aan de juf hoe het kwam en de juf zei ze was aanvechten met ene van het 3klks(kleuterklas) Toen ik aan haar vroeg doet het pijn zei ze een beetje maar die andere heeft meer pijn. ZIjn moeder was in alle staten, dat haar zoon rammel heeft gekregen van en klein meisje
Ik ler het mijn kinderen niet aan dat pesten mag, maar ik leer het wel aan hen er tegen te verzetten als men hen pest.
Na pasen ga ons zoontje voor het erst naar school, die zegt niks maar klopt ineens daar maken we ons meer zorgen om, die beheersd zijn krachten nog niet